عزاداری برای امام حسین (ع) قوام دهنده نهضت انقلاب اسلامی است

مهر , 1 شهريور 1393 ساعت 11:07

امام جمعه هرمز گفت: با همین مجالس عزاداری امام حسین (ع) بود که نهضت انقلاب اسلامی شکل گرفت و این نهضت از عاشورای امام حسین(ع) قوام گرفت و دوام یافت.


حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره هرمز در واکنش برخی اظهارات اخیر عنوان کرد: حضرت امام (ره) در فرمایشاتشان بارها توصیه می کردند که "عاشورا را زنده نگه دارید تا به انقلاب شما آسیب نرسد"، بنابراین من اظهارات اخیر را کم لطفی و بیانگر این موضوع می دانم که بدون مطالعه سخن گفته شده است.

وی افزود: آقایان باید پاسخ دهند که چه مقدار حوادث عاشورا، مجالس عزاداری و روضه خوانی را بررسی کرده اند که می گوید:"بازده فرهنگی این مجلس چه بوده است؟"

مناقبیان با بیان اینکه داستان عاشورا یک سوژه و یک بهانه است تا نهضت حسینی و قیام عاشورایی امام حسین (ع) زنده بماند، تصریح کرد: حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم هدف اصلی قیام حسینی است که این هدف باید استمرار یابد.

امام جمعه هرمز گفت: با همین مجالس عزاداری امام حسین (ع) بود که نهضت انقلاب اسلامی شکل گرفت و این نهضت از عاشورای امام حسین(ع) قوام گرفت و دوام یافت.

وی تاکید کرد: سخن گویا و رسای امام (ره) این بوده است که ما هرچه داریم از محرم و صفر است و این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

حجت الاسلام مناقبیان اظهار داشت: در این خصوص انتقادی به صدا و سیما وارد است که اگر کسی بخواهد در صدا و سیما با اعتقادات مردم بازی کند صدا و سیما وظیفه دارد که از طریق کارشناسان مذهبی جواب این گونه حرفها را بدهد و مردم ما این چنین چیز ها را نمی پسندند و جلو آن ایستادگی خواهند کرد.


کد مطلب: 20527

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20527/عزاداری-امام-حسین-ع-قوام-دهنده-نهضت-انقلاب-اسلامی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir