تاریخ انتشار
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷
۰
کد مطلب : ۲۰۵۲۷

عزاداری برای امام حسین (ع) قوام دهنده نهضت انقلاب اسلامی است

عزاداری برای امام حسین (ع) قوام دهنده نهضت انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره هرمز در واکنش برخی اظهارات اخیر عنوان کرد: حضرت امام (ره) در فرمایشاتشان بارها توصیه می کردند که "عاشورا را زنده نگه دارید تا به انقلاب شما آسیب نرسد"، بنابراین من اظهارات اخیر را کم لطفی و بیانگر این موضوع می دانم که بدون مطالعه سخن گفته شده است.

وی افزود: آقایان باید پاسخ دهند که چه مقدار حوادث عاشورا، مجالس عزاداری و روضه خوانی را بررسی کرده اند که می گوید:"بازده فرهنگی این مجلس چه بوده است؟"

مناقبیان با بیان اینکه داستان عاشورا یک سوژه و یک بهانه است تا نهضت حسینی و قیام عاشورایی امام حسین (ع) زنده بماند، تصریح کرد: حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم هدف اصلی قیام حسینی است که این هدف باید استمرار یابد.

امام جمعه هرمز گفت: با همین مجالس عزاداری امام حسین (ع) بود که نهضت انقلاب اسلامی شکل گرفت و این نهضت از عاشورای امام حسین(ع) قوام گرفت و دوام یافت.

وی تاکید کرد: سخن گویا و رسای امام (ره) این بوده است که ما هرچه داریم از محرم و صفر است و این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

حجت الاسلام مناقبیان اظهار داشت: در این خصوص انتقادی به صدا و سیما وارد است که اگر کسی بخواهد در صدا و سیما با اعتقادات مردم بازی کند صدا و سیما وظیفه دارد که از طریق کارشناسان مذهبی جواب این گونه حرفها را بدهد و مردم ما این چنین چیز ها را نمی پسندند و جلو آن ایستادگی خواهند کرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما