امروز هیچ کاری با‌ارزش‌تر از کار هیئتی نیست

ایکنا , 9 شهريور 1393 ساعت 12:14

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه کار هیئتی با‌ شرافت‌ترین و با منزلت‌ترین کارهاست گفت: امروز هیچ کاری با‌ ارزش‌تر از کار هیئتی نیست.


رضا معممی مقدم، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در نشست مشترک با شورای هیئت‌های مذهبی و رابطان فرهنگی، جهت‌دهی و تقویت طرح و برنامه هیئت‌های مذهبی را وظیفه شورای هیئت‌های مذهبی برشمرد و گفت: سال گذشته با مدیریت و همکاری شورای هیئت‌های مذهبی ۲۱ هزار هیئت مذهبی رصد و پایش شد.

معممی مقدم با بیان اینکه باید دایره مکتب امام حسین(ع) را وسیع تعریف کرد، افزود: برخلاف برخی‌ها که قرائت هیئت را پوپولیستی و عام‌گرایانه تعریف می‌کنند، قرائت امام حسین(ع) قرائت خاص‌گرایانه است و خواص از قشرهای مختلف باید در این مکتب حضور داشته باشند.

وی توجه به هیئت‌های مذهبی خانگی را مهم برشمرد و اظهار کرد: باید احکام دین از طریق هیئت‌های مذهبی خانگی و صنفی تبلیغ و ترویج شود.

معممی مقدم با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید خیمه‌های پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی برپا کنند، گفت: یکی از دستاوردهای هیئت‌های مذهبی این است که یک نفر از هر هیئت را برای تحصیل در حوزه‌های علمیه تربیت کنند تا مشکل کمبود مبلغ دینی در مساجد و محافل مذهبی برطرف شود.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: امروز وظیفه یک جوان عاشورایی چرخاندن سانتریفوژ و بلند کردن پهباد است اگر می‌خواهد به ولی زمان کمک کند.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی فرهنگ را مجموعه‌ای از باورها و رفتارها برشمرد و گفت: برای مقابله با آسیب‌های مجالس اهل بیت(ع) باید باورها را تغییر داد و با زور و چماق نمی‌توان کاری کرد. در حوزه نمادسازی عمیق و درست عمل نمی‌کنیم و ضعف‌های جدی در این زمینه وجود دارد.

وی هیئت‌های مذهبی را بهترین فرصت برای گفتمان‌سازی دانست و اظهار کرد: معروفات و سنت‌های نیک را در این محافل می‌توان نهادینه کرد.

معممی مقدم با بیان اینکه الآن حرم حضرت زینب(س) با حضور هیئت‌های مذهبی حراست می‌شود، حضور فرماندهان دفاع مقدس و مدافعان حرم در مجالس هیئت را تأثیرگذار برشمرد.

وی توجه به نذر فرهنگی همانند اعطای قرآن و کتاب و در کنار اطعام و احسان هیئت‌های مذهبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: شورای هیئت‌های مذهبی باید در این زمینه جهت‌دهی کند.


کد مطلب: 20624

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20624/امروز-هیچ-کاری-با-ارزش-تر-کار-هیئتی-نیست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir