هفتمین اجلاس سراسری غدیر در مشهد برگزار می‌شود

ایکنا , 19 مهر 1393 ساعت 9:31

هفتمین اجلاس سراسری غدیر نوزدهم تا بیست و سوم مهرماه جاری در مشهد برگزار می‌شود.


حجت الاسلام مرتضی استادی، دبیر علمی این اجلاس سراسری، مهم‌ترین اهداف آن را تبیین مبانی علمی، ترویج فرهنگ و معارف و بررسی راهکارهای معرفی واقعه غدیر از دیدگاه دبین مین اسلام و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برشمرد.

وی افزود: این اجلاس با موضوع‌هایی چون: امام علی(ع) در عوالم پیشین، عالم دنیا و عوالم پسین، جلوگیری از تحریف‌ها در اسناد امامت و معرفت حجت معصوم و جامه دینی، معرفی اهل بیت(ع) در تورات و انجیل، امام مهدی(عج) موعود غدیر، بررسی چرایی پدیده مهدویت هراسی در عصر حاضر و غدیر نقطه اوج عملکرد پیامبر اسلام در دوران رسالت برگزار می‌شود.

وی گفت: در این اجلاس اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی همچون سیدجعفر سیدان، سیدعلی میلانی، مروجی طبسی، توحیدی، حسینی فقیه، معاونیان و وکیلی پیرامون موضوعات به سخنرانی می پردازند.

وی افزود: همچنین در این همایش دکتر علی الشیخ یکی از مستبصرین(افرادی که از سایر ادیان و مذاهب به مذهب تشیع گرویده‌اند) کشیش مسیحی که چندی پیش به مذهب شیعه روی آورده، نیز سخنرانی می‌کند.

یکی از اساتید حوزه علمیه مشهد نیز در این نشست ترویج فرهنگ و معارف غدیر را از نیازهای اساسی جامعه برشمرد و گفت: نباید تنها در مناسبت‌های خاصی نظیر آستانه عید سعید غدیر به این مسئله پرداخت بلکه باید در طول سال و از جمله ایام ولادت و شهادت ائمه معصوم(ع) نیز می‌بایست این امر به نوعی در جامعه مطرح و از منظر خاص خود بررسی شود.

آیت الله سیدجعفر سیدان نقش رسانه‌های ارتباط جمعی را در فرهنگ سازی معارف غدیر در جامعه مهم دانست و خواستار توجه بیشتر آنها نسبت به این امر مهم شد.


کد مطلب: 21068

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21068/هفتمین-اجلاس-سراسری-غدیر-مشهد-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir