تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۱
۰
کد مطلب : ۲۱۰۶۸

هفتمین اجلاس سراسری غدیر در مشهد برگزار می‌شود

هفتمین اجلاس سراسری غدیر در مشهد برگزار می‌شود
حجت الاسلام مرتضی استادی، دبیر علمی این اجلاس سراسری، مهم‌ترین اهداف آن را تبیین مبانی علمی، ترویج فرهنگ و معارف و بررسی راهکارهای معرفی واقعه غدیر از دیدگاه دبین مین اسلام و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برشمرد.

وی افزود: این اجلاس با موضوع‌هایی چون: امام علی(ع) در عوالم پیشین، عالم دنیا و عوالم پسین، جلوگیری از تحریف‌ها در اسناد امامت و معرفت حجت معصوم و جامه دینی، معرفی اهل بیت(ع) در تورات و انجیل، امام مهدی(عج) موعود غدیر، بررسی چرایی پدیده مهدویت هراسی در عصر حاضر و غدیر نقطه اوج عملکرد پیامبر اسلام در دوران رسالت برگزار می‌شود.

وی گفت: در این اجلاس اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی همچون سیدجعفر سیدان، سیدعلی میلانی، مروجی طبسی، توحیدی، حسینی فقیه، معاونیان و وکیلی پیرامون موضوعات به سخنرانی می پردازند.

وی افزود: همچنین در این همایش دکتر علی الشیخ یکی از مستبصرین(افرادی که از سایر ادیان و مذاهب به مذهب تشیع گرویده‌اند) کشیش مسیحی که چندی پیش به مذهب شیعه روی آورده، نیز سخنرانی می‌کند.

یکی از اساتید حوزه علمیه مشهد نیز در این نشست ترویج فرهنگ و معارف غدیر را از نیازهای اساسی جامعه برشمرد و گفت: نباید تنها در مناسبت‌های خاصی نظیر آستانه عید سعید غدیر به این مسئله پرداخت بلکه باید در طول سال و از جمله ایام ولادت و شهادت ائمه معصوم(ع) نیز می‌بایست این امر به نوعی در جامعه مطرح و از منظر خاص خود بررسی شود.

آیت الله سیدجعفر سیدان نقش رسانه‌های ارتباط جمعی را در فرهنگ سازی معارف غدیر در جامعه مهم دانست و خواستار توجه بیشتر آنها نسبت به این امر مهم شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما