مداح باید با مبانی دینی آشنا باشد

فارس , 23 مهر 1393 ساعت 14:07

مدیر مرکز تخصصی آموزش مداحی آل‌طاها گفت: مداح باید احکام، مبانی دینی و اسلامی را بداند.


حجت‌الاسلام میثم رضایی روز گذشته در آیین افتتاح نخستین مرکز تخصصی آموزش مداحی در شهرستان نور اظهار داشت: داشتن دانش و تخصص کافی در هر امری که در جامعه اجرایی می‌شود برای متولیان آن الزامی است.

وی افزود: مداحی نیز یک کار فرهنگی است و متولی آن یا همان مداح باید حداقل‌هایی را درباره اسلام، دین و احکام شریعت بداند تا در اجرای مراسم دچار اشتباه و انحراف نشود.

مدیر مرکز تخصصی آموزش مداحی آل‌طاها ادامه داد: با همین نیت و برای آموزش مداحان متخصص با پیگیری‌های متعدد و حمایت همه جانبه مسئولان شهرستان و استان مجوز مرکز آموزش مداحی در شهرستان نور اخذ شد تا مداحانی تربیت شوند که پاسخگوی نیاز مردم باشد.

رضایی ابراز داشت: این مرکز تلاش دارد تا با بهره‌گیری از اساتید برتر شهرستانی، استانی و کشوری مداحانی تربیت کند که پس از خروج از مجموعه، با تاریخ اسلام، احکام دینی و مبانی دینی آشنا باشند که در صورت مورد سئوال قرار گرفتن نیز بتوانند پاسخگو باشند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۵ نفر از برادران و خواهران متدین در مرکز ثبت‌نام کردند، افزود: این مرکز برای فراگیران ۷۶ واحد درسی در نظر گرفته است که در ۶ ترم کلاس‌ها برگزار می‌شود و برای هر دوره ۱۴ واحد درسی تدریس می‌شود، امید است که پس از پایان دوره مداحانی از مرکز خارج شوند تا بتوانند مروجان فرهنگ نبوی و علوی در جامعه باشند.

به گزارش فارس، نخستین مرکز تخصصی آموزش مداحی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد و مورد حمایت جدی مسئولان قرار گرفت.


کد مطلب: 21153

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21153/مداح-باید-مبانی-دینی-آشنا-باشد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir