تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۷
۰
کد مطلب : ۲۱۱۵۳

مداح باید با مبانی دینی آشنا باشد

مداح باید با مبانی دینی آشنا باشد
حجت‌الاسلام میثم رضایی روز گذشته در آیین افتتاح نخستین مرکز تخصصی آموزش مداحی در شهرستان نور اظهار داشت: داشتن دانش و تخصص کافی در هر امری که در جامعه اجرایی می‌شود برای متولیان آن الزامی است.

وی افزود: مداحی نیز یک کار فرهنگی است و متولی آن یا همان مداح باید حداقل‌هایی را درباره اسلام، دین و احکام شریعت بداند تا در اجرای مراسم دچار اشتباه و انحراف نشود.

مدیر مرکز تخصصی آموزش مداحی آل‌طاها ادامه داد: با همین نیت و برای آموزش مداحان متخصص با پیگیری‌های متعدد و حمایت همه جانبه مسئولان شهرستان و استان مجوز مرکز آموزش مداحی در شهرستان نور اخذ شد تا مداحانی تربیت شوند که پاسخگوی نیاز مردم باشد.

رضایی ابراز داشت: این مرکز تلاش دارد تا با بهره‌گیری از اساتید برتر شهرستانی، استانی و کشوری مداحانی تربیت کند که پس از خروج از مجموعه، با تاریخ اسلام، احکام دینی و مبانی دینی آشنا باشند که در صورت مورد سئوال قرار گرفتن نیز بتوانند پاسخگو باشند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۵ نفر از برادران و خواهران متدین در مرکز ثبت‌نام کردند، افزود: این مرکز برای فراگیران ۷۶ واحد درسی در نظر گرفته است که در ۶ ترم کلاس‌ها برگزار می‌شود و برای هر دوره ۱۴ واحد درسی تدریس می‌شود، امید است که پس از پایان دوره مداحانی از مرکز خارج شوند تا بتوانند مروجان فرهنگ نبوی و علوی در جامعه باشند.

به گزارش فارس، نخستین مرکز تخصصی آموزش مداحی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد و مورد حمایت جدی مسئولان قرار گرفت.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما