انعقاد تفاهم‌نامه اجرای ۶ طرح در حرم مطهر امامین جوادین(ع)

ایکنا , 26 مهر 1393 ساعت 9:03

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و تولیت حرم مطهر امامین جوادین(ع) در کاظمین قرارداد اجرای شش طرح مرتبط با این حرم را امضاء کردند.


به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، براساس این تفاهم نامه که به امضای حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و جمال دباغ تولیت حرم مطهر امامین جوادین(ع) رسید، اجرای طرح‌های طلاکاری چهار گلدسته، باب‌القریش و باب‌القبله، طراحی و مشارکت در اجرای پروژه صحن صاحب‌الزمان و همچنین طراحی و اجرای پروژه‌های صحن امام رضا، دارالضیافه کوچک و بزرگ، درمانگاه و تکمیل پروژه مسقف شرقی و غربی حرم امامین جوادین علیهم‌االسلام به ستاد بازسازی عتبات عالیات واگذار شد.

همچنین بلافاصله پس از امضای تفاهمنامه مذکور عملیات اجرایی بازسازی و مطلاکاری خشت‌های گلدسته‌های حرم مطهر نیز از سوی مدیریت صنعتی و هنری ستاد طی مراسمی آغاز شد. مدت اجرای این طرح ۲۰ ماه است که در این مدت بالغ بر ۱۶ هزار خشت شامل خشت‌های مقرنس گنبد و گلدانی مرمت می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین در این دیدار به تشریح پروژه‌های در دست اجرای ستاد در عتبات عالیات پرداخت و از همراهی مسئولین حرم‌ها با این ستاد تشکر کرد.

پلارک گفت: علاقه‌مندان اهل بیت(ع) در ایران و سراسر جهان مشتاق زیارت اعتاب مقدسه هستند و ایجاد فضای زیارتی مناسب برای ایشان از وظایف ستاد بازسازی عتبات عالیات است و مردم ایران در این خصوص پیشگام هستند.

جمال دباغ هم ضمن تشکر از اقدامات ستاد در بازسازی حرم‌های مطهر، جدیت، پیگیری و تعهد مسئولان، مهندسان و هنرمندان آن را در اجرای پروژه‌ها ستود.


کد مطلب: 21154

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21154/انعقاد-تفاهم-نامه-اجرای-۶-طرح-حرم-مطهر-امامین-جوادین-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir