هدف سوگواره عرش دهم به تصویر کشیدن شخصیت حضرت زینب(س) است

ایکنا , 19 آبان 1393 ساعت 11:24

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سوگواره عرش دهم در تلاش است تا شخصیت حضرت زینب کبری(س) را به تصویر بکشاند و باید در این راستا از ظرفیت هنر و دانشجویان استفاده کرد.


به گزارش روابط عمومی سوگواره هنر عاشورایی جلسه مشترک اعضای ستاد سوگواره عرش دهم و مسئولان مؤسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر کشور در دفتر حمید شاه‌آبادی، رئیس مؤسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بنابر این گزارش در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حامد حجتی معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و سعید خرمی رئیس مرکز آموزشی فرهنگ و هنر استان قم حضور داشتند.

همچنین حمید شاه‌آبادی رئیس موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آشنا معاون اجرایی مؤسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر و زاهدپور مدیر فرهنگی مؤسسه نیز از دیگر اعضای شرکت‌کننده در این جلسه بودند.

سوگواره عرش دهم توسط مرکز آموزش فرهنگ و هنر استان قم برگزار می‌شود که در پنج بخش پوستر، تاپیوگرافی، تصویرسازی، نقاشی و حجم در میان دانشجویان فرهنگ و هنر سراسر کشور برگزار خواهد شد.

در این جلسه حمید شاه‌آبادی رئیس مؤسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی گفت: کار جشنواره بسیار مناسب و ارزشمند است و از قم نیز انتظار برگزاری چنین همایش‌هایی می‌رفت.

وی بیان کرد: باید تبلیغات و اطلاع‌رسانی در خصوص جشنواره با جدیت دنبال شود و تلاش کنیم تا از همه ظرفیت دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگ و هنر کشور به نحو مطلوب استفاده کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های مرکز قم گفت: این جشنواره باید خروجی مناسبی در کارها داشته باشد و بتواند با همه توان در گسترش فرهنگ دینی تلاش کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این مراسم گفت: کار باید خروجی محور باشد و باید از هم اکنون به فکر خروجی‌های مناسب باشید.

وی بیان کرد: این سوگواره در تلاش است تا شخصیت حضرت زینب کبری(س) را به تصویر بکشاند و باید در این راستا از ظرفیت هنر و دانشجویان استفاده کرد.

همچنین حامد حجتی معاون فرهنگی، هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: این همایش به عنوان نخستین همایش در کشور برگزار می‌شود که آذرماه امسال در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش با عنوان عرش دهم فعالیت خواهد کرد که در نخستین سال فعالیت خود توجه ویژه‌ای به موضوع هنر و عاشورا و به ویژه بانوان کربلا به خصوص حضرت زینب کبری (س) خواهد داشت.

سعید خرمی رئیس مرکز آموزشی فرهنگ و هنر استان قم نیز گفت: اقدامات کار انجام شده و رایزنی‌ها برای معرفی سوگواره انجام شده است که امیدواریم آثار خوبی به این جشنواره ارسال شود.

وی افزود: دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را تا ۱۶ آذرماه سال جاری از طریق سایت این جشنواره به آدرس www.arsh۱۰.com به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


کد مطلب: 21684

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21684/هدف-سوگواره-عرش-دهم-تصویر-کشیدن-شخصیت-حضرت-زینب-س

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir