تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
۰
کد مطلب : ۲۱۶۸۴

هدف سوگواره عرش دهم به تصویر کشیدن شخصیت حضرت زینب(س) است

هدف سوگواره عرش دهم به تصویر کشیدن شخصیت حضرت زینب(س) است
به گزارش روابط عمومی سوگواره هنر عاشورایی جلسه مشترک اعضای ستاد سوگواره عرش دهم و مسئولان مؤسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر کشور در دفتر حمید شاه‌آبادی، رئیس مؤسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بنابر این گزارش در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حامد حجتی معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و سعید خرمی رئیس مرکز آموزشی فرهنگ و هنر استان قم حضور داشتند.

همچنین حمید شاه‌آبادی رئیس موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آشنا معاون اجرایی مؤسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر و زاهدپور مدیر فرهنگی مؤسسه نیز از دیگر اعضای شرکت‌کننده در این جلسه بودند.

سوگواره عرش دهم توسط مرکز آموزش فرهنگ و هنر استان قم برگزار می‌شود که در پنج بخش پوستر، تاپیوگرافی، تصویرسازی، نقاشی و حجم در میان دانشجویان فرهنگ و هنر سراسر کشور برگزار خواهد شد.

در این جلسه حمید شاه‌آبادی رئیس مؤسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی گفت: کار جشنواره بسیار مناسب و ارزشمند است و از قم نیز انتظار برگزاری چنین همایش‌هایی می‌رفت.

وی بیان کرد: باید تبلیغات و اطلاع‌رسانی در خصوص جشنواره با جدیت دنبال شود و تلاش کنیم تا از همه ظرفیت دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگ و هنر کشور به نحو مطلوب استفاده کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های مرکز قم گفت: این جشنواره باید خروجی مناسبی در کارها داشته باشد و بتواند با همه توان در گسترش فرهنگ دینی تلاش کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این مراسم گفت: کار باید خروجی محور باشد و باید از هم اکنون به فکر خروجی‌های مناسب باشید.

وی بیان کرد: این سوگواره در تلاش است تا شخصیت حضرت زینب کبری(س) را به تصویر بکشاند و باید در این راستا از ظرفیت هنر و دانشجویان استفاده کرد.

همچنین حامد حجتی معاون فرهنگی، هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: این همایش به عنوان نخستین همایش در کشور برگزار می‌شود که آذرماه امسال در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش با عنوان عرش دهم فعالیت خواهد کرد که در نخستین سال فعالیت خود توجه ویژه‌ای به موضوع هنر و عاشورا و به ویژه بانوان کربلا به خصوص حضرت زینب کبری (س) خواهد داشت.

سعید خرمی رئیس مرکز آموزشی فرهنگ و هنر استان قم نیز گفت: اقدامات کار انجام شده و رایزنی‌ها برای معرفی سوگواره انجام شده است که امیدواریم آثار خوبی به این جشنواره ارسال شود.

وی افزود: دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را تا ۱۶ آذرماه سال جاری از طریق سایت این جشنواره به آدرس www.arsh۱۰.com به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما