معارف فاطمي منشور جامع اسلام ناب است

شفقنا , 17 اسفند 1393 ساعت 11:40

آیت الله عباس کعبی گفت: حضرت فاطمه(س) به عنوان پايگاه دفاع از ولايت محسوب مي‌شود و براي تحقق ولايت مداري عقلانيت، حماسه و عاطفه را به كار گرفت.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معارف فاطمي منشور جامع اسلام ناب محمدي است، اظهار كرد: بايد از معارف، اخلاق و‌ سيره فاطمه زهرا(س) در همه عرصه‌هاي زندگي به ويژه استحكام بنياد خانواده استفاده كرد و سيره سياسي و اجتماعي حضرت به عنوان الگوي بصيرت سياسي يك زن كامل در دفاع از ولايت است.

او خاطرنشان كرد: حضرت فاطمه(س) در دوران حصر اقتصادي پيامبر اكرم(ص) به عنوان مشاور ارشد رسول خدا(ص)، سنگ صبور و يار مقاوم ايشان ظهور و بروز كرد.

کعبی با اشاره به اقدامات حضرت فاطمه(س) براي ماندگاري معارف گفت: حضرت فاطمه(س) در مقطع هجرت پيامبر اكرم(ص) و پس از ارتحال نبي مكرم اسلام(ص) مقاومت كرد تا معارف و آموزه‌هاي پيامبر اكرم(ص) با محوريت ولايت ماندگار و جاويد بماند.

او خاطرنشان كرد: ايام فاطميه براي نسل امروز ما درس معارف اهل بيت(ع)، صبر و مقاومت در راه ولايت و درس ايستادگي براي دفاع از اسلام دارد، بنابراين بايد از حضرت بياموزيم كه در فراز و فرودهاي زندگي ثابت قدم در برابر امتحان الهي، سربلند و پيروز باشيم.

استاد حوزه علمیه قم به درس‌آموزي از شخصيت حضرت زهرا(س) اشاره كرد و افزود: از حضرت زهرا(س) در همه عرصه‌ها درس توحيد، عدالت، بندگي خدا، تقوا، معنويت، ولايت‌مداري، بصيرت، اخلاص و تيزگامي در مسير انجام تكليف الهي را مي‌آموزيم.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در دوران ارتحال پيامبر اكرم(ص) در واقع به عنوان پايگاه اصلي ولايت و محور اصلي بصيرت و روشنگري بود و در اين راه آزار و اذيت فراواني را تحمل كرد و عقلانيت را با عاطفه و حماسه آميخته كرد تا ولايت ماندگار بماند.

کعبی با بيان اينكه حضرت فاطمه(س) پايگاه دفاع از ولايت بود، گفت: حضرت فاطمه(س) عقلانيت، عاطفه و حماسه را در كنار تربيت، عرفان و عبادت الهي به كار گرفت و حكمت‌هاي حضرت در خطبه‌هاي وی تبلور دارد.

او تصريح كرد: اين بانوي بزرگوار هستي‌شناسي، معرفت‌شناسي و انسان‌شناسي را بر پايه تحصيل باورها و ارزش‌هاي الهي با محوريت ولايت عجين كرده بود و فلسفه احكام را در عرصه زندگي با اطاعت‌پذيري از ولايت آميخت و در حقيقت ولايت را محور همه احكام و آموزه‌هاي اسلام مي‌دانست.


کد مطلب: 23606

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23606/معارف-فاطمي-منشور-جامع-اسلام-ناب

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir