تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۳۶۰۶

معارف فاطمي منشور جامع اسلام ناب است

معارف فاطمي منشور جامع اسلام ناب است
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معارف فاطمي منشور جامع اسلام ناب محمدي است، اظهار كرد: بايد از معارف، اخلاق و‌ سيره فاطمه زهرا(س) در همه عرصه‌هاي زندگي به ويژه استحكام بنياد خانواده استفاده كرد و سيره سياسي و اجتماعي حضرت به عنوان الگوي بصيرت سياسي يك زن كامل در دفاع از ولايت است.

او خاطرنشان كرد: حضرت فاطمه(س) در دوران حصر اقتصادي پيامبر اكرم(ص) به عنوان مشاور ارشد رسول خدا(ص)، سنگ صبور و يار مقاوم ايشان ظهور و بروز كرد.

کعبی با اشاره به اقدامات حضرت فاطمه(س) براي ماندگاري معارف گفت: حضرت فاطمه(س) در مقطع هجرت پيامبر اكرم(ص) و پس از ارتحال نبي مكرم اسلام(ص) مقاومت كرد تا معارف و آموزه‌هاي پيامبر اكرم(ص) با محوريت ولايت ماندگار و جاويد بماند.

او خاطرنشان كرد: ايام فاطميه براي نسل امروز ما درس معارف اهل بيت(ع)، صبر و مقاومت در راه ولايت و درس ايستادگي براي دفاع از اسلام دارد، بنابراين بايد از حضرت بياموزيم كه در فراز و فرودهاي زندگي ثابت قدم در برابر امتحان الهي، سربلند و پيروز باشيم.

استاد حوزه علمیه قم به درس‌آموزي از شخصيت حضرت زهرا(س) اشاره كرد و افزود: از حضرت زهرا(س) در همه عرصه‌ها درس توحيد، عدالت، بندگي خدا، تقوا، معنويت، ولايت‌مداري، بصيرت، اخلاص و تيزگامي در مسير انجام تكليف الهي را مي‌آموزيم.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در دوران ارتحال پيامبر اكرم(ص) در واقع به عنوان پايگاه اصلي ولايت و محور اصلي بصيرت و روشنگري بود و در اين راه آزار و اذيت فراواني را تحمل كرد و عقلانيت را با عاطفه و حماسه آميخته كرد تا ولايت ماندگار بماند.

کعبی با بيان اينكه حضرت فاطمه(س) پايگاه دفاع از ولايت بود، گفت: حضرت فاطمه(س) عقلانيت، عاطفه و حماسه را در كنار تربيت، عرفان و عبادت الهي به كار گرفت و حكمت‌هاي حضرت در خطبه‌هاي وی تبلور دارد.

او تصريح كرد: اين بانوي بزرگوار هستي‌شناسي، معرفت‌شناسي و انسان‌شناسي را بر پايه تحصيل باورها و ارزش‌هاي الهي با محوريت ولايت عجين كرده بود و فلسفه احكام را در عرصه زندگي با اطاعت‌پذيري از ولايت آميخت و در حقيقت ولايت را محور همه احكام و آموزه‌هاي اسلام مي‌دانست.
مرجع : شفقنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما