تمایل روزنامه‌نگاران آمریکایی برای شناخت میراث اهل بیت(ع)

ایکنا , 10 ارديبهشت 1394 ساعت 8:30

تعدادی از روزنامه‌نگاران معروف آمریکایی تمایل خود را برای آشنایی با میراث انسانی و فرهنگی اهل بیت(ع) اعلام کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(ع) نامه‌هایی از تعدادی از روزنامه‌های آمریکای و دو روزنامه‌نگار برجسته این کشور برای زیارت مرقد امام حسن(ع) و آشنایی آنان با میراث فرهنگی و انسانی ائمه اهل بیت(علیهم‌السلام) دریافت کرد.

جمال‌الدین الشهرستانی، رئیس کمیته برگزارکننده جشنواره «تراتیل سجادیه» در کربلای معلی در این باره گفت: آستان مقدس حسینی روزهای گذشته نامه‌هایی از معروفترین روزنامه‌ها و روزنامه‌نگاران آمریکایی دریافت کرده است که آنان قصد زیارت مرقد مطهر امام حسن(ع) و آشنایی با میراث فرهنگی و انسانی اهل بیت(ع) را دارند.

وی افزود: همچنین، تعدادی از روزنامه‌نگاران و روزنامه‌های آمریکایی برای حضور در جشنواره «تراتیل سجادیه» در کربلا اعلام آمادگی کرده‌اند.

جمال‌الدین الشهرستانی گفت: جشنواره فرهنگی ـ دینی «تراتیل سجادیه» به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) در ماه محرم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در دوره دوم این جشنواره، روزنامه‌نگار معروف روزنامه «واشنگتن پست»، مدیر مرکز مطالعات استراتژیک آمریکا و یکی از اساتید دانشگاه و مقاله‌نویسان برتر آمریکایی برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

گفتنی است، جشنواره «تراتیل سجادیه» به‌همت آستان مقدس حسینی برگزار می‌شود که بر موضوعاتی چون میراث تاریخی و انسانی این امام بزرگوار و تبیین مفاهیم و مضامین جاودان ایشان در «رساله حقوق» است.

در دوره نخست این جشنواره، شخصیت‌های مهم دینی، علمی و دانشگاهی و ادبی از کشورهای مختلف همچون آمریکا، آلمان، فرانسه، لبنان، سوریه، اردن، کویت، عربستان، بحرین، ایران و ترکیه حضور داشتند.


کد مطلب: 24432

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24432/تمایل-روزنامه-نگاران-آمریکایی-شناخت-میراث-اهل-بیت-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir