نامگذاری روزی با عنوان «آموزه‌های دینی حامی دوری از دخانیات»

ایکنا , 31 ارديبهشت 1394 ساعت 8:50

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با نامگذاری یک روز از هفته ملی مبارزه با دخانیات به نام «آموزه‌های دینی حامی دوری از دخانیات» خواستار مشارکت ائمه جمعه مساجد در مبارزه با دخانیات شد.


خدیجه محصلی، مدیر برنامه کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر نقش آموزه‌های دینی در دور کردن افراد جامعه از دخانیات اعلام کرد: بدین منظور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک روز از هفته سلامت را با نام آموزه‌های دینی حامی دوری از دخانیات نام‌گذاری کرده است.

وی افزود:‌ در این روز سعی می‌‌شود با جلب مشارکت ائمه جمعه و جماعت از ظرفیت مساجد و تریبون آن جهت مبارزه با استعمال دخانیات و آگاه‌سازی مردم در رابطه با خطرات و تهدیدهای ناشی از استعمال دخانیات پرداخته شود.

محصلی همچنین یادآور شد: در پی‌ رایزنی‌های صورت‌ گرفته با ستاد برگزاری نماز جمعه و با همکاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات یکی از مسئولان وزارت بهداشت به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شرکت کرده و پیرامون آسیب‌های دخانیات به ایراد سخن بپردازد.

وی اظهار کرد: وزارت بهداشت اقدام به تدوین یک‌سری بسته‌های آموزشی جهت استفاده روحانیون در رابطه با مبارزه با مصرف دخانیات کرده است.

گفتنی است اداره سلامت محیط و کار وزارت بهداشت عناوین روزهای هفته‌ ملی مبارزه با دخانیات را با شعار «زندگی بدون دخانیات، حقی برای همه» به این شرح اعلام کرد: دوشنبه، ۴ خرداد؛ خودمراقبتی برای دوری از دخانیات، سه‌شنبه، ۵ خرداد‌؛ خانواده سالم با دوری از دخانیات، چهارشنبه، ۶ خرداد‌؛ محل کار و اماکن عمومی سالم با دوری از دخانیات، پنجشنبه، ۷ خرداد‌؛ اجرای کامل قوانین برای دوری از دخانیات، جمعه، ۸ خرداد؛ آموزه‌های دینی حامی دوری از دخانیات، شنبه، ۹ خرداد؛ جوانی سالم بدون سیگار و قلیان، یکشنبه، ۱۰ خرداد؛ مقابله با قاچاق مواد دخانی(روز جهانی بدون دخانیات).


کد مطلب: 24843

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24843/نامگذاری-روزی-عنوان-آموزه-های-دینی-حامی-دوری-دخانیات

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir