تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۴۸۴۳

نامگذاری روزی با عنوان «آموزه‌های دینی حامی دوری از دخانیات»

نامگذاری روزی با عنوان «آموزه‌های دینی حامی دوری از دخانیات»
خدیجه محصلی، مدیر برنامه کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر نقش آموزه‌های دینی در دور کردن افراد جامعه از دخانیات اعلام کرد: بدین منظور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک روز از هفته سلامت را با نام آموزه‌های دینی حامی دوری از دخانیات نام‌گذاری کرده است.

وی افزود:‌ در این روز سعی می‌‌شود با جلب مشارکت ائمه جمعه و جماعت از ظرفیت مساجد و تریبون آن جهت مبارزه با استعمال دخانیات و آگاه‌سازی مردم در رابطه با خطرات و تهدیدهای ناشی از استعمال دخانیات پرداخته شود.

محصلی همچنین یادآور شد: در پی‌ رایزنی‌های صورت‌ گرفته با ستاد برگزاری نماز جمعه و با همکاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات یکی از مسئولان وزارت بهداشت به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شرکت کرده و پیرامون آسیب‌های دخانیات به ایراد سخن بپردازد.

وی اظهار کرد: وزارت بهداشت اقدام به تدوین یک‌سری بسته‌های آموزشی جهت استفاده روحانیون در رابطه با مبارزه با مصرف دخانیات کرده است.

گفتنی است اداره سلامت محیط و کار وزارت بهداشت عناوین روزهای هفته‌ ملی مبارزه با دخانیات را با شعار «زندگی بدون دخانیات، حقی برای همه» به این شرح اعلام کرد: دوشنبه، ۴ خرداد؛ خودمراقبتی برای دوری از دخانیات، سه‌شنبه، ۵ خرداد‌؛ خانواده سالم با دوری از دخانیات، چهارشنبه، ۶ خرداد‌؛ محل کار و اماکن عمومی سالم با دوری از دخانیات، پنجشنبه، ۷ خرداد‌؛ اجرای کامل قوانین برای دوری از دخانیات، جمعه، ۸ خرداد؛ آموزه‌های دینی حامی دوری از دخانیات، شنبه، ۹ خرداد؛ جوانی سالم بدون سیگار و قلیان، یکشنبه، ۱۰ خرداد؛ مقابله با قاچاق مواد دخانی(روز جهانی بدون دخانیات).
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما