حظ معنوي زايرين اباعبدالله(ع) با اصيل خواني مداحان چند برابر مي شود

حج , 10 تير 1394 ساعت 10:58

یك مداح اهل بيت(ع) با تقدير از توجه بعثه مقام معظم رهبري نسبت به اصيل خواني مداحان گفت: حظ معنوي زايرين اباعبدالله(عليهم السلام) با اصيل خواني مداحان چند برابر مي شود.


علي فراهاني، مداح اهل بيت(عليهم السلام) در گفت و گو با خبرنگاران با تقدير از اقدامات بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق در رابطه با اعزام مداحان به اين سرزمين مقدس گفت: بعثه مقام معظم رهبري با انتخاب و گزينش مداحان ممتاز، در جهت اصيل خواني و مداحي صحيح گام هاي بزرگي برداشته است.

وي افزود: با توجه به اينكه زايرين فراواني هر روز در كربلا و ساير شهرهاي مقدس عراق حاضر مي شوند، جهت تعميق معرفت آنها مداحي يك ابزار مهم است و در اين سرزمين مقدس نبايد سبكهاي غيراصيل از سوي مداحان اجرا شود و نمي توان به بهانه حضور در كربلا هر سخن غيرمستندي را برزبان آورد.

اين مداح اهل بيت(عليهم السلام) عنوان كرد: زايرين با ورود به كربلا حس و حال معنويشان چندين برابر مي شود و اگر مداحان در مداحي و روضه خواني خود اصيل خواني را سرمشق خود قرار دهند و مستند حرف بزنند مي توانند معرفت زايرين را ارتقا دهند.

فراهاني با ذكر اينكه مداح بايد مجلس شناس باشد، گفت: حتي در اين سرزمين مقدس نيز بايد به مسئله ظرفيت و حوصله زايرين توجه داشت تا آنها حظ معنوي ببرند.

وي افزود: زايرين دوست دارند كه از اين فرصت محدود براي زيارت و تشرف به مكان هاي مقدس استفاده كنند و مداحان بايد جلسه خود را به گونه اي تنظيم كنند كه از كمترين زمان بيشترين استفاده از سوي زايرين برده شود و زاير با توشه معنوي كه از مداحي ذاكرين اباعبدالله(عليه السلام) مي گيرد، معرفت بيشتري كسب كند.


کد مطلب: 25588

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25588/حظ-معنوي-زايرين-اباعبدالله-ع-اصيل-خواني-مداحان-چند-برابر-مي-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir