تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸
۰
کد مطلب : ۲۵۵۸۸

حظ معنوي زايرين اباعبدالله(ع) با اصيل خواني مداحان چند برابر مي شود

حظ معنوي زايرين اباعبدالله(ع) با اصيل خواني مداحان چند برابر مي شود
علي فراهاني، مداح اهل بيت(عليهم السلام) در گفت و گو با خبرنگاران با تقدير از اقدامات بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق در رابطه با اعزام مداحان به اين سرزمين مقدس گفت: بعثه مقام معظم رهبري با انتخاب و گزينش مداحان ممتاز، در جهت اصيل خواني و مداحي صحيح گام هاي بزرگي برداشته است.

وي افزود: با توجه به اينكه زايرين فراواني هر روز در كربلا و ساير شهرهاي مقدس عراق حاضر مي شوند، جهت تعميق معرفت آنها مداحي يك ابزار مهم است و در اين سرزمين مقدس نبايد سبكهاي غيراصيل از سوي مداحان اجرا شود و نمي توان به بهانه حضور در كربلا هر سخن غيرمستندي را برزبان آورد.

اين مداح اهل بيت(عليهم السلام) عنوان كرد: زايرين با ورود به كربلا حس و حال معنويشان چندين برابر مي شود و اگر مداحان در مداحي و روضه خواني خود اصيل خواني را سرمشق خود قرار دهند و مستند حرف بزنند مي توانند معرفت زايرين را ارتقا دهند.

فراهاني با ذكر اينكه مداح بايد مجلس شناس باشد، گفت: حتي در اين سرزمين مقدس نيز بايد به مسئله ظرفيت و حوصله زايرين توجه داشت تا آنها حظ معنوي ببرند.

وي افزود: زايرين دوست دارند كه از اين فرصت محدود براي زيارت و تشرف به مكان هاي مقدس استفاده كنند و مداحان بايد جلسه خود را به گونه اي تنظيم كنند كه از كمترين زمان بيشترين استفاده از سوي زايرين برده شود و زاير با توشه معنوي كه از مداحي ذاكرين اباعبدالله(عليه السلام) مي گيرد، معرفت بيشتري كسب كند.
مرجع : حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما