رقابت‌های سراسری قرآن كريم در كربلا آغاز شد

سايت خبری قرآنی , 5 شهريور 1387 ساعت 11:45

پنجمين دوره رقابت‌های سراسری حفظ، تلاوت و تفسير آيات قرآن كريم از سوم شهريورماه در شهر مقدس كربلا آغاز شد.


به گزارش خيمه، اين رقابت‌ها به همت اداره امور قرآن مؤسسه شهيد محراب عراق و در سه رشته حفظ، تلاوت و تفسير آيات قرآن كريم برگزار می‌شود.

اين دوره از رقابت‌ها با حضور حافظان و قاريان برگزيده تمام استان‌های عراق و در قالب گروه‌های سنی ده تا پنجاه سال در حال برگزاری است.

نماينده آيت‌الله سيستانی با ارايه سخنانی در آغاز اين رقابت‌ها گفت: «برپايی رقابت‌های سراسری قرآن كريم در شهر مقدس كربلا، بيانگر همبستگی و اتحاد ملی مردم عراق است.»

سيدحسن حکيم افزود: «قرآن كريم فضای هم‌زيستی مسالمت‌آميزی در كشور عراق ايجادكرده و مسلمانان با تمسك به كلام‌الله مجيد طرح‌های كينه‌توزانه دشمنان برای ايجاد تفرقه ميان مردم عراق را خنثی كردند.»

وی بر ضرورت حفظ جايگاه قرآن كريم در جوامع اسلامی تأكيد و اظهاركرد: «جوامع اسلامی می‌توانند با بهره‌گيری از تعاليم و آموزه‌های ارزشمند قرآن كريم به رشد و تكامل دست‌يابند.»

از سوی ديگر، «شيخ باسم العابدی» مدير اداره امور قرآن مؤسسه شهيد حكيم نيز با ارايه سخنانی بر ضرورت اهتمام به فرهنگ قرآنی و حمايت از برپايی مسابقات و همايش‌هايی با موضوع با قرآن كريم تأكيدكرد.

 مرحله مقدماتی اين رقابت‌ها با هدف انتخاب برترين فعالان قرآنی شهرهای مختلف عراق برای حضور در مسابقات سراسری حفظ، تلاوت و تفسير قرآن كربلا در تمامی استان‌های اين كشور برگزار شد.


کد مطلب: 2618

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/2618/رقابت-های-سراسری-قرآن-كريم-كربلا-آغاز

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir