ساماندهی 3800 مداح مازندرانی

فارس , 12 مهر 1394 ساعت 9:20

رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران از ساماندهی 3 هزار و 800 نفر از مداحان این استان خبر داد و گفت: این تعداد از مداحان زن و مرد مازندرانی، با ساماندهی شدن دارای کد یارانه‌ای و پرونده شدند.


عبدالکریم صادق‌نیا در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی مداحان شرق مازندران در اردوگاه شهدای ارتش نکا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا از ساماندهی ۳ هزار و ۸۰۰ مداح مازندرانی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد تاکنون برای ۲ هزار و ۸۰۰ نفر کارت شناسایی صادر شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مداحان، افزود: برنامه‌ریزی برای سطح‌بندی مداحان اهل‌بیت(ع) از جمله اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی بود که در دست اقدام است و براساس این طرح، مداحان اهل‌بیت(ع) در چهار سطح پیرغلامان، ستایش‌گران، ذاکران و مداحان اهل‌بیت(ع) سطح‌بندی می‌شوند و کارت شناسایی برای آنها صادر می‌شود.

رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران همچنین به بخش آموزش مداحان اشاره کرد و یادآور شد: توجه به آموزش مداحان در بخش‌های مختلف مقتل‌شناسی، نغمه‌ها، آواها و.. از جمله برنامه‌ریزی‌های مهم ما برای به‌روز کردن مداحان است که با قوت دنبال می‌شود.

صادق‌نیا گفت: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزش مداحان در استمرار برگزاری دوره‌های آموزشی در سال‌ گذشته، امسال نیز با قوت دنبال می‌شود و نخستین کارگاه آموزشی شرق استان مازندران با حضور مداحان شهرهای گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، کیاسر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ به میزبانی نکا برگزار شد.

وی ادامه داد: کارگاه آموزشی مرکز و غرب استان مازندران نیز با حضور مداحان شهرهای مختلف مرکز و غرب استان در آمل و چالوس برگزار می‌شود تا مداحان با آخرین آموزش‌های ارائه شده در قالب مداحی، نواها، مقتل‌شناسی و نغمه‌ها آشنا شوند.

رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران افزود: دوره‌های آموزشی مداحان با حضور اساتید مجرب از کشور و استان برگزار می‌شود و در سایه برگزاری این دوره‌ها زمینه ترویج خرافات و برخی آسیب‌های اجتماعی در حوزه مداحی برطرف شده و همچنین با ساماندهی دقیق‌تر و صدور کارت برای مداحان و شعرای آیینی، حمایت‌های لازم از آنها انجام می‌شود.

صادق‌نیا کانون مداحان و شاعران آیینی را به‌عنوان بازوی قدرتمند سازمان تبلیغات اسلامی در ساماندهی مداحان دانست و گفت: این تشکل با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی همه امور مداحان را برعهده دارد تا با شناسایی و شناسنامه‌دار کردن مداحان، رتبه‌بندی آنان و ساماندهی مناسب انجام شود.


کد مطلب: 27150

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/27150/ساماندهی-3800-مداح-مازندرانی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir