تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۷۱۵۰

ساماندهی 3800 مداح مازندرانی

ساماندهی 3800 مداح مازندرانی
عبدالکریم صادق‌نیا در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی مداحان شرق مازندران در اردوگاه شهدای ارتش نکا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا از ساماندهی ۳ هزار و ۸۰۰ مداح مازندرانی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد تاکنون برای ۲ هزار و ۸۰۰ نفر کارت شناسایی صادر شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مداحان، افزود: برنامه‌ریزی برای سطح‌بندی مداحان اهل‌بیت(ع) از جمله اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی بود که در دست اقدام است و براساس این طرح، مداحان اهل‌بیت(ع) در چهار سطح پیرغلامان، ستایش‌گران، ذاکران و مداحان اهل‌بیت(ع) سطح‌بندی می‌شوند و کارت شناسایی برای آنها صادر می‌شود.

رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران همچنین به بخش آموزش مداحان اشاره کرد و یادآور شد: توجه به آموزش مداحان در بخش‌های مختلف مقتل‌شناسی، نغمه‌ها، آواها و.. از جمله برنامه‌ریزی‌های مهم ما برای به‌روز کردن مداحان است که با قوت دنبال می‌شود.

صادق‌نیا گفت: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزش مداحان در استمرار برگزاری دوره‌های آموزشی در سال‌ گذشته، امسال نیز با قوت دنبال می‌شود و نخستین کارگاه آموزشی شرق استان مازندران با حضور مداحان شهرهای گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، کیاسر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ به میزبانی نکا برگزار شد.

وی ادامه داد: کارگاه آموزشی مرکز و غرب استان مازندران نیز با حضور مداحان شهرهای مختلف مرکز و غرب استان در آمل و چالوس برگزار می‌شود تا مداحان با آخرین آموزش‌های ارائه شده در قالب مداحی، نواها، مقتل‌شناسی و نغمه‌ها آشنا شوند.

رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران افزود: دوره‌های آموزشی مداحان با حضور اساتید مجرب از کشور و استان برگزار می‌شود و در سایه برگزاری این دوره‌ها زمینه ترویج خرافات و برخی آسیب‌های اجتماعی در حوزه مداحی برطرف شده و همچنین با ساماندهی دقیق‌تر و صدور کارت برای مداحان و شعرای آیینی، حمایت‌های لازم از آنها انجام می‌شود.

صادق‌نیا کانون مداحان و شاعران آیینی را به‌عنوان بازوی قدرتمند سازمان تبلیغات اسلامی در ساماندهی مداحان دانست و گفت: این تشکل با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی همه امور مداحان را برعهده دارد تا با شناسایی و شناسنامه‌دار کردن مداحان، رتبه‌بندی آنان و ساماندهی مناسب انجام شود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما