سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان از چهارشنبه در شیراز آغاز می‌شود

مهر , 13 مهر 1394 ساعت 14:58

سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان صبح چهارشنبه در شیراز آغاز می شود.


دبیر اجلاسیه پیرغلامان ظهر یکشنبه در نشست خبری برگزاری سیزدهمین اجلاسیه، گفت: این دوره از اجلاسیه از صبح چهارشنبه در شیراز آغاز می شود و ۷۴۰ مهمان در این اجلاسیه شرکت می کنند.

مهدی دهقان نیری تاکید کرد: تمامی مهمانان با چهار پرواز چارتر به شیراز سفر می کنند که البته در این اجلاسیه ۴۰ میهمان خارجی از ۱۹ کشور دنیا نیز حضور دارند.

وی افزود: مهمانان خارجی از کشورهای آلمان، آرژانتین، هند، پاکستان، ترکیه، یمن، تاجیکستان، السالوادور و... شرکت خواهند داشت.

دبیر اجلاسیه پیرغلامان تصریح کرد: در مراسم اختتامیه این اجلاسیه از ۳۲ نفر تجلیل خواهد شد که ۱۵ نفر پیرغلامان کشوری، ۱۵ نفر خارجی، یک نفر پژوهشگر و یک نفر پیرغلام پیرغلامان خواهد بود.

دهقان نیری یادآور شد: مرحوم آیت الله حسینی الهاشمی شیرازی به عنوان پیرغلام پیرغلامان معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این اجلاسیه دو کارگاه آموزشی نیز برگزار خواهد شد که در اولین کارگاه آیت الله مکارم شیرازی حضور خواهند داشت و در کارگاه دوم نیز آیت الله دستغیب حضور دارد.

دبیراجلاسیه پیرغلامان حسینی تصریح کرد: در این مراسم سبک سینه زنی قطاری نیز ثبت ملی خواهد شد. دهقان نیری افزود: در مراسم اختتامیه این اجلاسیه صبح پنجشنبه حجت الاسلام و المسلمین خاموشی، سردار نقدی و... و. شرکت خواهند داشت.

در ادامه این نشست دبیر استانی سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان نیز گفت: برای اولین بار این اجلاسیه در دو شهر استان فارس برگزار خواهد شد.

مظفر مختاری افزود: صبح چهارشنبه زنگ عاشورایی در مدارس فارس زده می شود و انشای عاشورایی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: ۱۵ مقاله برتر در این راستا مشخص شده که به شکل کتاب در روز افتتاح مراسم رونمایی خواهد شد.


کد مطلب: 27169

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/27169/سیزدهمین-اجلاسیه-پیرغلامان-چهارشنبه-شیراز-آغاز-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir