کارگاه آموزشی مداحی در دورود برگزار شد

ایکنا , 14 مهر 1394 ساعت 11:58

کارگاه آموزشی مداحی ۱۲ مهر ۹۴ با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان و معاونین اداره در دورود برگزار شد.


کارگاه آموزشی مداحی باحضور جوادی، استاد مداحی، حجت‌الاسلام مهدوی امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، معاونین وی و رئیس اداره تبلیغات اسلامی دورود و رئیس کانون مداحان این شهر در سالن همایش دانشگاه علمی ـ کاربردی برگزار شد.

در این مراسم مهدوی امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به آسیب‌شناسی در زمینه برگزاری عزاداری‌های این ایام افزود: باید به گونه‌ای تدبیر و برنامه‌ریزی شود که مراسم عزاداری ماه محرم در شأن این ایام برگزار شود.

وی ادامه داد: یک ساماندهی کلی برای مداحان صورت خواهد گرفت که بر اساس آن مداحان با آموزش و با توجه به صحت و سقم وقایع در این مسیر درست حرکت کنند تا تاریخ و زندگینامه ائمه(ع) به اشتباه برای مردم بازگو نشود.

حجت‌الاسلام مهدوی امین، با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام هیئات مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری تصریح کرد: عزاداری ایام محرم باید به سبک و شیوه سنتی و به دور از آسیب‌ها برگزار شود.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از روحانیون و مبلغان در جریان برگزاری مراسم عزاداری گفت: در سخنرانی‌های صورت‌گرفته در این مراسم باید به مسائل روز کشور، منطقه و جهان پرداخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با تأکید بر اینکه باید به مسائلی که مورد نیاز امروز جامعه است بیشتر پرداخته شود، افزود: باید با معرفی «شمر» و «یزید»های زمانه به بحث دشمن‌شناسی بیش از پیش پرداخته شود.

سید غلام‌عباس حسینی، رئیس کانون مداحان دورود در مورد این کارگاه بیان کرد: این کارگاه آموزشی جهت ارتقای سطح مداحان شهرستان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی دورود طی دو روز 12 و 13 مهر‌ماه با حضور اساتیدی از جمله، جوادی از اساتید مطرح اصفهان و تعداد زیادی از مداحان آقا و خانم در سالن همایش علمی ـ کاربردی دورود برگزار شد که قرار شد با مساعدت دکتر ذلقی رییس این دانشگاه این کارگاه به صورت مستمر باشد و در پایان آن نیز مدرک صادر شود.


کد مطلب: 27199

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/27199/کارگاه-آموزشی-مداحی-دورود-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir