تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸
۰
کد مطلب : ۲۷۱۹۹

کارگاه آموزشی مداحی در دورود برگزار شد

کارگاه آموزشی مداحی در دورود برگزار شد
کارگاه آموزشی مداحی باحضور جوادی، استاد مداحی، حجت‌الاسلام مهدوی امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، معاونین وی و رئیس اداره تبلیغات اسلامی دورود و رئیس کانون مداحان این شهر در سالن همایش دانشگاه علمی ـ کاربردی برگزار شد.

در این مراسم مهدوی امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به آسیب‌شناسی در زمینه برگزاری عزاداری‌های این ایام افزود: باید به گونه‌ای تدبیر و برنامه‌ریزی شود که مراسم عزاداری ماه محرم در شأن این ایام برگزار شود.

وی ادامه داد: یک ساماندهی کلی برای مداحان صورت خواهد گرفت که بر اساس آن مداحان با آموزش و با توجه به صحت و سقم وقایع در این مسیر درست حرکت کنند تا تاریخ و زندگینامه ائمه(ع) به اشتباه برای مردم بازگو نشود.

حجت‌الاسلام مهدوی امین، با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام هیئات مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری تصریح کرد: عزاداری ایام محرم باید به سبک و شیوه سنتی و به دور از آسیب‌ها برگزار شود.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از روحانیون و مبلغان در جریان برگزاری مراسم عزاداری گفت: در سخنرانی‌های صورت‌گرفته در این مراسم باید به مسائل روز کشور، منطقه و جهان پرداخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با تأکید بر اینکه باید به مسائلی که مورد نیاز امروز جامعه است بیشتر پرداخته شود، افزود: باید با معرفی «شمر» و «یزید»های زمانه به بحث دشمن‌شناسی بیش از پیش پرداخته شود.

سید غلام‌عباس حسینی، رئیس کانون مداحان دورود در مورد این کارگاه بیان کرد: این کارگاه آموزشی جهت ارتقای سطح مداحان شهرستان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی دورود طی دو روز 12 و 13 مهر‌ماه با حضور اساتیدی از جمله، جوادی از اساتید مطرح اصفهان و تعداد زیادی از مداحان آقا و خانم در سالن همایش علمی ـ کاربردی دورود برگزار شد که قرار شد با مساعدت دکتر ذلقی رییس این دانشگاه این کارگاه به صورت مستمر باشد و در پایان آن نیز مدرک صادر شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما