شیعه بودن تنها جرم شکنجه پدرم توسط نظامیان نیجریه است

پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس , 28 آذر 1394 ساعت 13:28

دختر شیخ زکزاکی با بیان اینکه منشاء تفکر پدرم، تفکر امام خمینی(ره) و اهل بیت(ع) بود، گفت: شیعه بودن تنها جرم پدرم در نزد نظامیان نیجریه است.


دختر شیخ زکزاکی در مراسم پاسداشت شهدای حرکت اسلامی نیجریه و حمایت از رهبر عالیقدر شیعیان آفریقا که از سوی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، با تشریح روز حادثه اظهار کرد: حدود ساعت ۱۰ به وقت ایران به گوشی خواهرم زنگ زده و خواهرم به من گفت بیا گوش کن که مادر می‌خواهد موضوعی را بگوید، در همین حین که با مادرم صحبت می‌کردم اصلاً متوجه نمی ‌شدم که چه می ‌گفت و بعد از طریق پیامک پرسیدم چه اتفاقی افتاده و پیامک دادند که همه را کشتند و خانه آتش گرفته است.

وی افزود: مادرم ‌گفت ما در خانه و یک گوشه پنهان شده ایم و برایمان دعا کنید، چرا که جان ما در خطر است، بعد از آن، روز یکشنبه ساعت ۱۲ به وقت ایران خواهرم از دبی به من زنگ زده و گفت پدر با من تماس گرفته و گفته است همه ما تیر خورده‌ایم.

دختر شیخ زاک زاکی ادامه داد: یکی از برادرانم به خواهرم زنگ زد و گفت همه خانواده تیر خورده ‌اند که یک نفر از ارتش گوشی‌اش را از او گرفت و باید بگویم از آن موقع دیگر خبری از پدر و مادرم نداریم.

وی افزود: از دولت نیجریه تقاضا می ‌کنم اگر پدر و مادرم زنده هستند بگذارند که آنها را ببینم و با آنها صحبت کنیم، بگویند سه برادرم کجا هستند و اگر شهید شدند جسدشان کجاست، همچنین خواهرم و خانواده‌مان کجا هستند.

دختر شیخ زاک زاکی با بیان اینکه نقشه دشمنان به هم ریختن برنامه های ما در روز شهادت امام رضا(ع) بود و مانع عزاداری شدند، گفت: من از تمام مردم ایران، جامعه المصطفی العالمیه، مراجع تقلید و به ‌ویژه آستان قدس رضوی برای حمایت از شهدای نیجریه تشکر می ‌کنم. همچنین از تمام کشورهایی که برای ما تظاهرات کردند و نگرانی خود را نشان دادند، تشکر می کنم.

داماد شیخ ابراهیم زک زاکی نیز گفت: شیخ زکزاکی تنها روحانی عالم در نیجریه نیست اما درک اهل بیت(ع) موجب شده است که ایشان در تمام نقاط کشور نیجریه و کشورهای مجاور آفریقا یاران و پشتیبانانی داشته باشد چراکه شیخ زاکزاکی با وسعت دید به دنبال توسعه بصیرت بود.

عقیل گفت: زکزاکی مردی است که مورد قبول همه مذاهب بوده، چراکه ایشان اسلام ناب محمدی را ترویج می ‌کنند و به خاطر همین امر این بار دشمنان از ۱۰ سال پیش می ‌خواستند یک اختلاف مذهب درست کنند، شیخ زکزاکی با حکمت خود نشان دادند این اتفاق رخ نخواهد داد و آنها را مأیوس کرد.

این گزارش حاکی است، حاضرین در این مراسم با سر دادن شعار هایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرک بر انگلیس»، «مرگ بر منافق» و «لبیک یا حسین(ع)»، «لبیک یا خمینی(ره)»، لبیک یا خامنه ای، «لبیک یا زیبنب(س)» و« لبیک یا زکزکی» جنایت اخیر ارتش نیجریه را محکوم کردند.


کد مطلب: 28858

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28858/شیعه-بودن-تنها-جرم-شکنجه-پدرم-توسط-نظامیان-نیجریه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir