تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸
۰
کد مطلب : ۲۸۸۵۸

شیعه بودن تنها جرم شکنجه پدرم توسط نظامیان نیجریه است

شیعه بودن تنها جرم شکنجه پدرم توسط نظامیان نیجریه است
دختر شیخ زکزاکی در مراسم پاسداشت شهدای حرکت اسلامی نیجریه و حمایت از رهبر عالیقدر شیعیان آفریقا که از سوی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، با تشریح روز حادثه اظهار کرد: حدود ساعت ۱۰ به وقت ایران به گوشی خواهرم زنگ زده و خواهرم به من گفت بیا گوش کن که مادر می‌خواهد موضوعی را بگوید، در همین حین که با مادرم صحبت می‌کردم اصلاً متوجه نمی ‌شدم که چه می ‌گفت و بعد از طریق پیامک پرسیدم چه اتفاقی افتاده و پیامک دادند که همه را کشتند و خانه آتش گرفته است.

وی افزود: مادرم ‌گفت ما در خانه و یک گوشه پنهان شده ایم و برایمان دعا کنید، چرا که جان ما در خطر است، بعد از آن، روز یکشنبه ساعت ۱۲ به وقت ایران خواهرم از دبی به من زنگ زده و گفت پدر با من تماس گرفته و گفته است همه ما تیر خورده‌ایم.

دختر شیخ زاک زاکی ادامه داد: یکی از برادرانم به خواهرم زنگ زد و گفت همه خانواده تیر خورده ‌اند که یک نفر از ارتش گوشی‌اش را از او گرفت و باید بگویم از آن موقع دیگر خبری از پدر و مادرم نداریم.

وی افزود: از دولت نیجریه تقاضا می ‌کنم اگر پدر و مادرم زنده هستند بگذارند که آنها را ببینم و با آنها صحبت کنیم، بگویند سه برادرم کجا هستند و اگر شهید شدند جسدشان کجاست، همچنین خواهرم و خانواده‌مان کجا هستند.

دختر شیخ زاک زاکی با بیان اینکه نقشه دشمنان به هم ریختن برنامه های ما در روز شهادت امام رضا(ع) بود و مانع عزاداری شدند، گفت: من از تمام مردم ایران، جامعه المصطفی العالمیه، مراجع تقلید و به ‌ویژه آستان قدس رضوی برای حمایت از شهدای نیجریه تشکر می ‌کنم. همچنین از تمام کشورهایی که برای ما تظاهرات کردند و نگرانی خود را نشان دادند، تشکر می کنم.

داماد شیخ ابراهیم زک زاکی نیز گفت: شیخ زکزاکی تنها روحانی عالم در نیجریه نیست اما درک اهل بیت(ع) موجب شده است که ایشان در تمام نقاط کشور نیجریه و کشورهای مجاور آفریقا یاران و پشتیبانانی داشته باشد چراکه شیخ زاکزاکی با وسعت دید به دنبال توسعه بصیرت بود.

عقیل گفت: زکزاکی مردی است که مورد قبول همه مذاهب بوده، چراکه ایشان اسلام ناب محمدی را ترویج می ‌کنند و به خاطر همین امر این بار دشمنان از ۱۰ سال پیش می ‌خواستند یک اختلاف مذهب درست کنند، شیخ زکزاکی با حکمت خود نشان دادند این اتفاق رخ نخواهد داد و آنها را مأیوس کرد.

این گزارش حاکی است، حاضرین در این مراسم با سر دادن شعار هایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرک بر انگلیس»، «مرگ بر منافق» و «لبیک یا حسین(ع)»، «لبیک یا خمینی(ره)»، لبیک یا خامنه ای، «لبیک یا زیبنب(س)» و« لبیک یا زکزکی» جنایت اخیر ارتش نیجریه را محکوم کردند.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما