کتاب «هفده مجلس شبیه‌خوانی» پیرغلام شهرستان رابر رونمایی شد

ایکنا , 1 دی 1394 ساعت 13:37

«سند هویتی» و کتاب «هفده مجلس شبیه‌خوانی» مرید قنبری پیرغلام و تعزیه‌خوان برجسته شهرستان رابر مرید قنبری ننیزی رونمایی شد.


علیجان سلیمانی، فرماندار رابر روز گذشته، ۲۸ آذرماه در این مراسم عشق به مکتب اهل‌ بیت(ع) را از ویژگی‌های بارز تعزیه‌خوانان و مداحان شهرستان رابر برشمرد و گفت: تعزیه‌خوانی نمونه‌ای از کارهای فرهنگی انجام شده در شهرستان رابر توسط پیرغلامان و تعزیه‌خوانان برجسته است که حتی در دوران ستمشاهی فرهنگ ایثار و جهاد را در جامعه زنده نگه داشته بودند.
وی تجلیل از فعالان و مروجان فرهنگ عاشورایی در عرصه‌های فرهنگی را توسط اداره ثبت احوال شهرستان رابر قابل تقدیر عنوان کرد.
فرماندار رابر بیان کرد: اگرچه خدمتگزاران به ائمه‌ اطهار(ع) نیاز به تجلیل ندارند، اما برگزاری چنین برنامه‌هایی برای زنده نگه‌داشتن این آداب و رسوم به‌ویژه در بین قشر جوان حائز اهمیت است.
ناصر مهدی‌پور، رئیس اداره ثبت احوال رابر نیز از رونمایی ۶ سند هویتی سرداران شهید رابر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این اسناد پس از رونمایی به گنجینه اسناد هویتی این شهرستان منتقل می‌شود.
یادآور می‌شود، مرید قنبری ننیزی یکی از ارکان حفظ و تداوم هنر نمایش مذهبی تعزیه در شهرستان رابر و روستای ننیز است و سال‌ها در نقش شمرخوان که از نقش‌های مهم و برجسته مجالس اصلی تعزیه است، ایفای نقش می‌کند و منصب گردانندگی و معین‌البکایی مجالس شبیه‌خوانی را دارد.


کد مطلب: 28917

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28917/کتاب-هفده-مجلس-شبیه-خوانی-پیرغلام-شهرستان-رابر-رونمایی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir