تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۷
۰
کد مطلب : ۲۸۹۱۷

کتاب «هفده مجلس شبیه‌خوانی» پیرغلام شهرستان رابر رونمایی شد

علیجان سلیمانی، فرماندار رابر روز گذشته، ۲۸ آذرماه در این مراسم عشق به مکتب اهل‌ بیت(ع) را از ویژگی‌های بارز تعزیه‌خوانان و مداحان شهرستان رابر برشمرد و گفت: تعزیه‌خوانی نمونه‌ای از کارهای فرهنگی انجام شده در شهرستان رابر توسط پیرغلامان و تعزیه‌خوانان برجسته است که حتی در دوران ستمشاهی فرهنگ ایثار و جهاد را در جامعه زنده نگه داشته بودند.
وی تجلیل از فعالان و مروجان فرهنگ عاشورایی در عرصه‌های فرهنگی را توسط اداره ثبت احوال شهرستان رابر قابل تقدیر عنوان کرد.
فرماندار رابر بیان کرد: اگرچه خدمتگزاران به ائمه‌ اطهار(ع) نیاز به تجلیل ندارند، اما برگزاری چنین برنامه‌هایی برای زنده نگه‌داشتن این آداب و رسوم به‌ویژه در بین قشر جوان حائز اهمیت است.
ناصر مهدی‌پور، رئیس اداره ثبت احوال رابر نیز از رونمایی ۶ سند هویتی سرداران شهید رابر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این اسناد پس از رونمایی به گنجینه اسناد هویتی این شهرستان منتقل می‌شود.
یادآور می‌شود، مرید قنبری ننیزی یکی از ارکان حفظ و تداوم هنر نمایش مذهبی تعزیه در شهرستان رابر و روستای ننیز است و سال‌ها در نقش شمرخوان که از نقش‌های مهم و برجسته مجالس اصلی تعزیه است، ایفای نقش می‌کند و منصب گردانندگی و معین‌البکایی مجالس شبیه‌خوانی را دارد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما