ايران مي تواند امت اسلام را متحد کند

خبرگزاری واحد مرکزی خبر , 9 دی 1394 ساعت 13:56

انديشمندمسلمان گفت: مثلث شوم تروريسم، فساد و عقب ماندگي بر مسلمانان حاکم شده است .


کمال هلباوي انديشمند مسلمان اهل سنت با حضور در برنامه تيتر امشب شبکه خبر سيما با اشاره به چالش هاي جهان اسلام افزود: متاسفانه مسلمانان وحدت لازم را ندارند و چند دستگي دارند.
وي ادامه داد: نقش کنفرانس وحدت اسلامي در ايجاد وحدت ميان مسلمانان بسيار مهم است و بايد چالش ها و مشکلات جهان اسلام را بررسي و حل کنيم.انديشمند مسلمان: ايران مي تواند امت اسلام را متحد کند
در ادامه احمد سي انديشمند اسلامي اهل سنت از کشور سنگال با بيان اينکه دنياي اسلام مشکلات بسيار مهمي دارد افزود: برخي از رهبران امت اسلام ، آموزش هاي خداوند و پيامبر (ص) را فراموش کرده اند.
وي ادامه داد: اگر همه امت اسلامي، واحد بودند نه اسرائيل، نه اروپايي ها و نه آمريکايي ها جرأت نمي کنند در مسير ما انحراف ايجاد کنند اما آنها براي منافع اقتصادي و سياسي خود سعي مي کنند امت اسلامي را تجزيه کنند.
احمد سي با اشاره به فاجعه منا گفت: ايران در اين حادثه بيش از ۵۰۰ حاجي را از دست داد که همه مسئوليت آن بر عهده عربستان سعودي است و بايد آن را محکوم کنيم.
وي گفت: سنگال ، حرکتي را انجام نداد اما ايران در محکوم کردن اين حادثه اقدامات خوبي را انجام داد.
احمد سي با بيان اينکه مشکل امروز امت مسلمان، درک نادرست از قرآن و احاديث پيامبر (ص) است گفت: اسلام ، دين صلح و همبستگي و پيشرفت است.
در ادامه کمال هلباوي انديشمند اسلامي اهل سنت از مصر گفت: بايد علما و انديشمندان نسبت به توطئه هاي دشمنان آگاه سازي و حاکمان مسلمان بايد اجرا کنند.
وي افزود: با گفتمان بايد مشکلات را حل کرد و اسلام صحيح و واقعي را نشان بدهيم و بايد بر لزوم و حدت تأکيد شود و بايد عليه توطئه هاي خارجي ايستادگي کنيم.
هلباوي با تاکيد بر اينکه بايد تلاش کنيم اسلام را خوب بفهميم گفت: متأسفانه برخي از سازمان ها و اتحاديه هاي عربي اسلامي نماينده مردم نيستند و نماينده برخي از حاکمان هستند مردم بايد رويکرد اين سازمانها را تغيير دهند.
وي افزود: امت اسلامي بايد متحد شود و در فنآوري و تکميل اقتصادي يکديگر کمک کنند.
هلباوي گفت: بايد از پايگاه هاي آمريکايي رها شويم و به خودمان تکيه کنيم و نبايد از بيگانگان کمک بخواهيم.
وي ادامه داد: کشورهايي مانند قطر و بحرين نبايد متکي به بيگانگان باشند بايد امت اسلام متحد باشند و خودشان با اتحاد هم با تروريست ها مقابله کنند.
در ادامه احمد سي انديشمند اسلامي اهل سنت از کشور سنگال گفت: بايد همه علما از کل جهان اسلام گرد هم بيايند و درباره مشکلات بحث تا نقش مردم را قوي کنيم.
وي افزود: بايد ببينيم چه کسي از تروريسم حمايت مي کند و به آنها سلاح مي دهد؟
احمد سي اضافه کرد: اسلام دين صلح و دوستي است اما برخي ها مي خواهند آنرا دين خشن جلوه دهند.
وي گفت: دشمنان ، اسلام جديدي ايجاد کردند و اسلام واقعي نيست.
احمد سي با اشاره به اينکه ايران نقش بسيار بزرگي دارد افزود: ايران امت واحدي است و هميشه مقاومت کرد و سرتسليم فرود نياورد و تحريمها موجب نشد که ايران تسليم شود و ملت اسلامي ايران يک الگو است.
وي تاکيد کرد: امت اسلام بايد به آموزه هاي پيامبر (ص) عمل کنند.
احمد سي ادامه داد: ايران بايد امت اسلام را واحد کند و مسئوليت بزرگي دارد زيرا تنها ايران است که همه علماي اسلام را جمع مي کند.
در ادامه کمال هلباوي انديشمند اسلامي اهل سنت از مصر گفت: افراطي گري و خشونت در همه جا زشت و ناپسند است و امت اسلامي بايد منابع اسلامي را که دعوت به خشونت مي کند بازخواني کنند و در برابر خشونت و افراطي گري و تکفيري ها بايستند.
احمد سي هم گفت: ايران تنها کشوري است که مي تواند امت اسلام را متحد کند تا در مسير اسلام حقيقي و آموزه هاي پيامبر (ص) برود و اين مسئوليت بر دوش ايران سنگيني مي کند.


کد مطلب: 29043

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29043/ايران-مي-تواند-امت-اسلام-متحد-کند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir