تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
۰
کد مطلب : ۲۹۰۴۳

ايران مي تواند امت اسلام را متحد کند

ايران مي تواند امت اسلام را متحد کند
کمال هلباوي انديشمند مسلمان اهل سنت با حضور در برنامه تيتر امشب شبکه خبر سيما با اشاره به چالش هاي جهان اسلام افزود: متاسفانه مسلمانان وحدت لازم را ندارند و چند دستگي دارند.
وي ادامه داد: نقش کنفرانس وحدت اسلامي در ايجاد وحدت ميان مسلمانان بسيار مهم است و بايد چالش ها و مشکلات جهان اسلام را بررسي و حل کنيم.انديشمند مسلمان: ايران مي تواند امت اسلام را متحد کند
در ادامه احمد سي انديشمند اسلامي اهل سنت از کشور سنگال با بيان اينکه دنياي اسلام مشکلات بسيار مهمي دارد افزود: برخي از رهبران امت اسلام ، آموزش هاي خداوند و پيامبر (ص) را فراموش کرده اند.
وي ادامه داد: اگر همه امت اسلامي، واحد بودند نه اسرائيل، نه اروپايي ها و نه آمريکايي ها جرأت نمي کنند در مسير ما انحراف ايجاد کنند اما آنها براي منافع اقتصادي و سياسي خود سعي مي کنند امت اسلامي را تجزيه کنند.
احمد سي با اشاره به فاجعه منا گفت: ايران در اين حادثه بيش از ۵۰۰ حاجي را از دست داد که همه مسئوليت آن بر عهده عربستان سعودي است و بايد آن را محکوم کنيم.
وي گفت: سنگال ، حرکتي را انجام نداد اما ايران در محکوم کردن اين حادثه اقدامات خوبي را انجام داد.
احمد سي با بيان اينکه مشکل امروز امت مسلمان، درک نادرست از قرآن و احاديث پيامبر (ص) است گفت: اسلام ، دين صلح و همبستگي و پيشرفت است.
در ادامه کمال هلباوي انديشمند اسلامي اهل سنت از مصر گفت: بايد علما و انديشمندان نسبت به توطئه هاي دشمنان آگاه سازي و حاکمان مسلمان بايد اجرا کنند.
وي افزود: با گفتمان بايد مشکلات را حل کرد و اسلام صحيح و واقعي را نشان بدهيم و بايد بر لزوم و حدت تأکيد شود و بايد عليه توطئه هاي خارجي ايستادگي کنيم.
هلباوي با تاکيد بر اينکه بايد تلاش کنيم اسلام را خوب بفهميم گفت: متأسفانه برخي از سازمان ها و اتحاديه هاي عربي اسلامي نماينده مردم نيستند و نماينده برخي از حاکمان هستند مردم بايد رويکرد اين سازمانها را تغيير دهند.
وي افزود: امت اسلامي بايد متحد شود و در فنآوري و تکميل اقتصادي يکديگر کمک کنند.
هلباوي گفت: بايد از پايگاه هاي آمريکايي رها شويم و به خودمان تکيه کنيم و نبايد از بيگانگان کمک بخواهيم.
وي ادامه داد: کشورهايي مانند قطر و بحرين نبايد متکي به بيگانگان باشند بايد امت اسلام متحد باشند و خودشان با اتحاد هم با تروريست ها مقابله کنند.
در ادامه احمد سي انديشمند اسلامي اهل سنت از کشور سنگال گفت: بايد همه علما از کل جهان اسلام گرد هم بيايند و درباره مشکلات بحث تا نقش مردم را قوي کنيم.
وي افزود: بايد ببينيم چه کسي از تروريسم حمايت مي کند و به آنها سلاح مي دهد؟
احمد سي اضافه کرد: اسلام دين صلح و دوستي است اما برخي ها مي خواهند آنرا دين خشن جلوه دهند.
وي گفت: دشمنان ، اسلام جديدي ايجاد کردند و اسلام واقعي نيست.
احمد سي با اشاره به اينکه ايران نقش بسيار بزرگي دارد افزود: ايران امت واحدي است و هميشه مقاومت کرد و سرتسليم فرود نياورد و تحريمها موجب نشد که ايران تسليم شود و ملت اسلامي ايران يک الگو است.
وي تاکيد کرد: امت اسلام بايد به آموزه هاي پيامبر (ص) عمل کنند.
احمد سي ادامه داد: ايران بايد امت اسلام را واحد کند و مسئوليت بزرگي دارد زيرا تنها ايران است که همه علماي اسلام را جمع مي کند.
در ادامه کمال هلباوي انديشمند اسلامي اهل سنت از مصر گفت: افراطي گري و خشونت در همه جا زشت و ناپسند است و امت اسلامي بايد منابع اسلامي را که دعوت به خشونت مي کند بازخواني کنند و در برابر خشونت و افراطي گري و تکفيري ها بايستند.
احمد سي هم گفت: ايران تنها کشوري است که مي تواند امت اسلام را متحد کند تا در مسير اسلام حقيقي و آموزه هاي پيامبر (ص) برود و اين مسئوليت بر دوش ايران سنگيني مي کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما