بازديد نماينده بعثه‌ رهبري از درمانگاه باب الحوائج

http://hajj.ir , 12 دی 1394 ساعت 12:19

نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق، از درمانگاه باب الحوائج زائران ايراني در كاظمين بازديد كرد .مدير درمانگاه باب الحوائج، هم در گزارشي از ارائه خدمات درماني اين درمانگاه به زائران عتبات عاليات گفت: در مراسم اربعين امسال، در مدت يك هفته 35 هزار بيمار با مراجعه به درمانگاه باب الحوائج، و چادرهاي سيار مستقر در كاظمين و سامرا، ويزيت شدند .


حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در اين بازديد، نحوه خدمات دهي به زائران ايراني را كه به عنوان بيمار به اين درمانگاه، مراجعه مي كنند مورد بررسي قرار داد، و از نقاط قوت و ضعف و امكانات درمانگاه باب الحوائج كاظمين مطلع شد .

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در اين بازديد از تلاش ها و خدمات پزشكان و پرستاران اين درمانگاه در خدمت رساني به زائران عتبات عاليات قدرداني كرد .

مدير درمانگاه باب الحوائج، هم در گزارشي از ارائه خدمات درماني اين درمانگاه به زائران عتبات عاليات گفت: در مراسم اربعين امسال، در مدت يك هفته ۳۵ هزار بيمار با مراجعه به درمانگاه باب الحوائج، و چادرهاي سيار مستقر در كاظمين و سامرا، ويزيت شدند .

دكتر پيمان مروج افزود: در اين مدت پنجاه بيمار نياز به بستري شدن در بيمارستان داشتند كه روند درمان آنان در بيمارستان هاي بغداد و كاظمين انجام شد و ده نفر ديگر را به تشخيص پزشك معالج، براي ادامه درمان به كشورمان منتقل كرديم .

وي افزود: در ايام اربعين، روزانه هفتصد تا هشتصد بيمار به درمانگاه باب الحوائج مراجعه مي كردند، و اين آمار هم اكنون به روزانه يكصد تا يكصد و پنجاه نفر كاهش يافته است .

مدير درمانگاه باب الحوائج كاظمين با بيان اينكه در ايام اربعين، دوازده پزشك و پرستار، در اين درمانگاه مشغول ارائه خدمات درماني به بيماران بودند افزود: هم اكنون دو پزشك و دو پرستار، بيست و چهارساعته در حال انجام خدمت رساني به زائران عتبات عاليات هستند .

وي با اشاره به اينكه بيماري هاي واگير دار در شهرهاي زيارتي بيش از ديگر مناطق وجود دارد و منتقل مي شود، افزود: حتي پيش از شيوع بيماري آنفلوانزا در كشورمان، موارد ابتلا به اين بيماري در ميان زائران عتبات عاليات در كاظمين ديده شد، اما هيچ كدام نياز به مراقبت هاي ويژه و بستري شدن در بيمارستان نداشتند .


کد مطلب: 29070

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29070/بازديد-نماينده-بعثه-رهبري-درمانگاه-باب-الحوائج

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir