تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۹۰۷۰

بازديد نماينده بعثه‌ رهبري از درمانگاه باب الحوائج

بازديد نماينده بعثه‌ رهبري از درمانگاه باب الحوائج
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در اين بازديد، نحوه خدمات دهي به زائران ايراني را كه به عنوان بيمار به اين درمانگاه، مراجعه مي كنند مورد بررسي قرار داد، و از نقاط قوت و ضعف و امكانات درمانگاه باب الحوائج كاظمين مطلع شد .

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در اين بازديد از تلاش ها و خدمات پزشكان و پرستاران اين درمانگاه در خدمت رساني به زائران عتبات عاليات قدرداني كرد .

مدير درمانگاه باب الحوائج، هم در گزارشي از ارائه خدمات درماني اين درمانگاه به زائران عتبات عاليات گفت: در مراسم اربعين امسال، در مدت يك هفته ۳۵ هزار بيمار با مراجعه به درمانگاه باب الحوائج، و چادرهاي سيار مستقر در كاظمين و سامرا، ويزيت شدند .

دكتر پيمان مروج افزود: در اين مدت پنجاه بيمار نياز به بستري شدن در بيمارستان داشتند كه روند درمان آنان در بيمارستان هاي بغداد و كاظمين انجام شد و ده نفر ديگر را به تشخيص پزشك معالج، براي ادامه درمان به كشورمان منتقل كرديم .

وي افزود: در ايام اربعين، روزانه هفتصد تا هشتصد بيمار به درمانگاه باب الحوائج مراجعه مي كردند، و اين آمار هم اكنون به روزانه يكصد تا يكصد و پنجاه نفر كاهش يافته است .

مدير درمانگاه باب الحوائج كاظمين با بيان اينكه در ايام اربعين، دوازده پزشك و پرستار، در اين درمانگاه مشغول ارائه خدمات درماني به بيماران بودند افزود: هم اكنون دو پزشك و دو پرستار، بيست و چهارساعته در حال انجام خدمت رساني به زائران عتبات عاليات هستند .

وي با اشاره به اينكه بيماري هاي واگير دار در شهرهاي زيارتي بيش از ديگر مناطق وجود دارد و منتقل مي شود، افزود: حتي پيش از شيوع بيماري آنفلوانزا در كشورمان، موارد ابتلا به اين بيماري در ميان زائران عتبات عاليات در كاظمين ديده شد، اما هيچ كدام نياز به مراقبت هاي ويژه و بستري شدن در بيمارستان نداشتند .
مرجع : http://hajj.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما