حضور دانشجويان در عتبات آثار ماندگاري خواهد داشت

http://hajj.ir , 11 اسفند 1394 ساعت 15:05

نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق حضور دانشگاهيان در عتبات عاليات را داراي دستاوردهاي ارزشمند و اثرگذار در جامعه دانست.


حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق امروز در گردهمايي دانشحجويان زائر عتبات عاليات در كربلا اظهار داشت:. زيارت خواص با عوام از جهاتي مختلف است، زيرا خواص و انديشمندان مي توانند به ظرايف و لطايف پي برده و استفاده معنوي بيشتري ببرند.

وي با اشاره به حديثي خاطرنشان كرد: زائر بايد مانند آب؛ رقيق، روان، زلال، پاك، پاك‌كننده و خالص بوده و منشاء حيات و موجب نشاط باشد و بتواند به عالم ملكوت عروج كرده و هيچ گاه چون جامدات نشكند، تا براي ديگران الگو باشد، در پويايي و رسيدن به هدف از پاي نايستد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني امام حسين(عليه السلام) را تشنه وصال به حق خواند و افزود: دشمن چون نمي توانست انديشه و فكر امام حسين(عليه السلام) را سد كند، از اين رو مانع مسير زميني امام حسين(عليه السلام) شد و با خشونت و عناد آن حضرت را شهيد كرد و حتي در دوران متوكل با قبر حضرت دشمني كرده و دستور تخريب قبر مطهر را صادر كرد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق حضور دانشگاهيان در عتبات عاليات را داراي دستاوردهاي ارزشمند و اثرگذار در جامعه دانست و گفت: همانگونه كه امام خميني فرمودند؛ حوزه و دانشگاه مبدا تحول در جامعه هستند، بنابراين اين نسل جوان تحصيل كرده مي تواند با الگوگيري از انديشه آسماني امام حسين(عليه السلام) دانشگاه ها را بيش از گذشته به اسلام و فرهنگ حسيني سوق دهند.

وي دل را حرم امن الهي دانست و اظهار داشت:در اين سفر دل بايد از همه آلودگي ها پاك شود، زيرا آلودگي معنوي به شدت خطرناك تر از آلودگي ظاهري است، از اين رو طهارت از صفات رذيله و اخلاق زشت يك ضرورت براي زائر حسيني به شمار مي رود، كه در اين سفر بتواند با تمرين بيشتر هرگونه زشتي را از خود دور ساخته و مظهر زيبايي‌ها و صفات كمال الهي گردد.


کد مطلب: 29850

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29850/حضور-دانشجويان-عتبات-آثار-ماندگاري-خواهد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir