تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۹۸۵۰

حضور دانشجويان در عتبات آثار ماندگاري خواهد داشت

حضور دانشجويان در عتبات آثار ماندگاري خواهد داشت
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق امروز در گردهمايي دانشحجويان زائر عتبات عاليات در كربلا اظهار داشت:. زيارت خواص با عوام از جهاتي مختلف است، زيرا خواص و انديشمندان مي توانند به ظرايف و لطايف پي برده و استفاده معنوي بيشتري ببرند.

وي با اشاره به حديثي خاطرنشان كرد: زائر بايد مانند آب؛ رقيق، روان، زلال، پاك، پاك‌كننده و خالص بوده و منشاء حيات و موجب نشاط باشد و بتواند به عالم ملكوت عروج كرده و هيچ گاه چون جامدات نشكند، تا براي ديگران الگو باشد، در پويايي و رسيدن به هدف از پاي نايستد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني امام حسين(عليه السلام) را تشنه وصال به حق خواند و افزود: دشمن چون نمي توانست انديشه و فكر امام حسين(عليه السلام) را سد كند، از اين رو مانع مسير زميني امام حسين(عليه السلام) شد و با خشونت و عناد آن حضرت را شهيد كرد و حتي در دوران متوكل با قبر حضرت دشمني كرده و دستور تخريب قبر مطهر را صادر كرد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق حضور دانشگاهيان در عتبات عاليات را داراي دستاوردهاي ارزشمند و اثرگذار در جامعه دانست و گفت: همانگونه كه امام خميني فرمودند؛ حوزه و دانشگاه مبدا تحول در جامعه هستند، بنابراين اين نسل جوان تحصيل كرده مي تواند با الگوگيري از انديشه آسماني امام حسين(عليه السلام) دانشگاه ها را بيش از گذشته به اسلام و فرهنگ حسيني سوق دهند.

وي دل را حرم امن الهي دانست و اظهار داشت:در اين سفر دل بايد از همه آلودگي ها پاك شود، زيرا آلودگي معنوي به شدت خطرناك تر از آلودگي ظاهري است، از اين رو طهارت از صفات رذيله و اخلاق زشت يك ضرورت براي زائر حسيني به شمار مي رود، كه در اين سفر بتواند با تمرين بيشتر هرگونه زشتي را از خود دور ساخته و مظهر زيبايي‌ها و صفات كمال الهي گردد.
مرجع : http://hajj.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما