زیارت مستحبی که باعث تضییع حق الناس شود، مورد رضایت الهی نیست

ایرنا , 1 دی 1395 ساعت 14:55

حجت الاسلام نقویان: برخی افراد با قرض گرفتن به زیارت کربلا می روند و زمانی که می شنوند تمام گناهان زائر امام حسین(ع) بخشیده می شود، از ادای دین و پرداخت قرض خودداری می کنند، در حالیکه سیدالشهدا(ع) برای ادای امانت و جلوگیری از ظلم به شهادت رسید.


حجت الاسلام ناصر نقویان هدف دین اسلام را استقرار اخلاق و تقوامداری در زندگی انسان ها دانست و گفت: عمق دینداری و حقیقت ایمان در باورهای انسان تجلی می یابد.

وی افزود: برخی افراد با قرض گرفتن به زیارت کربلا می روند و زمانی که می شنوند تمام گناهان زائر امام حسین(ع) بخشیده می شود، از ادای دین و پرداخت قرض خودداری می کنند، در حالیکه سیدالشهدا(ع) برای ادای امانت و جلوگیری از ظلم به شهادت رسید.

نقویان با اشاره به روایاتی، از ضرورت وفای به عهد سخن گفت و ادامه داد: رفتن به زیارتی مستحب که باعث تضییع حق الناس شود، مورد رضایت الهی نیست و امیرمومنان(ع) فرمود چه بسیار روزه دارانی که فقط تشنگی آن را درک می کنند و در زیارت نیز این گونه است.

این کارشناس مذهبی، همه مشکلات را از میل و نفس انسانی دانست و گفت: کسی که از ترس جهنم به گناه آلوده نمی شود، انسان بی تقواست و قرآن نیز در سوره معارج 9 صفت برای نمازگزاران ذکر می کند و در پایان می فرماید انسانی که این صفات را نداشته باشد جزو ستم کاران خواهد.

وی افزود: مبانی دینداری و مسیر تربیت را به خوبی درک نکرده ایم، از این تلاش می کنیم تا از قدرت استفاده کنیم در حالیکه دین آمده تا انسان رشدیافته تربیت کند.

 
انتهای پیام /


کد مطلب: 31155

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31155/زیارت-مستحبی-باعث-تضییع-حق-الناس-شود-مورد-رضایت-الهی-نیست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir