کد مطلب : ۳۱۱۵۵
زیارت مستحبی که باعث تضییع حق الناس شود، مورد رضایت الهی نیست
حجت الاسلام ناصر نقویان هدف دین اسلام را استقرار اخلاق و تقوامداری در زندگی انسان ها دانست و گفت: عمق دینداری و حقیقت ایمان در باورهای انسان تجلی می یابد.
وی افزود: برخی افراد با قرض گرفتن به زیارت کربلا می روند و زمانی که می شنوند تمام گناهان زائر امام حسین(ع) بخشیده می شود، از ادای دین و پرداخت قرض خودداری می کنند، در حالیکه سیدالشهدا(ع) برای ادای امانت و جلوگیری از ظلم به شهادت رسید.
نقویان با اشاره به روایاتی، از ضرورت وفای به عهد سخن گفت و ادامه داد: رفتن به زیارتی مستحب که باعث تضییع حق الناس شود، مورد رضایت الهی نیست و امیرمومنان(ع) فرمود چه بسیار روزه دارانی که فقط تشنگی آن را درک می کنند و در زیارت نیز این گونه است.
این کارشناس مذهبی، همه مشکلات را از میل و نفس انسانی دانست و گفت: کسی که از ترس جهنم به گناه آلوده نمی شود، انسان بی تقواست و قرآن نیز در سوره معارج 9 صفت برای نمازگزاران ذکر می کند و در پایان می فرماید انسانی که این صفات را نداشته باشد جزو ستم کاران خواهد.
وی افزود: مبانی دینداری و مسیر تربیت را به خوبی درک نکرده ایم، از این تلاش می کنیم تا از قدرت استفاده کنیم در حالیکه دین آمده تا انسان رشدیافته تربیت کند.
وی افزود: برخی افراد با قرض گرفتن به زیارت کربلا می روند و زمانی که می شنوند تمام گناهان زائر امام حسین(ع) بخشیده می شود، از ادای دین و پرداخت قرض خودداری می کنند، در حالیکه سیدالشهدا(ع) برای ادای امانت و جلوگیری از ظلم به شهادت رسید.
نقویان با اشاره به روایاتی، از ضرورت وفای به عهد سخن گفت و ادامه داد: رفتن به زیارتی مستحب که باعث تضییع حق الناس شود، مورد رضایت الهی نیست و امیرمومنان(ع) فرمود چه بسیار روزه دارانی که فقط تشنگی آن را درک می کنند و در زیارت نیز این گونه است.
این کارشناس مذهبی، همه مشکلات را از میل و نفس انسانی دانست و گفت: کسی که از ترس جهنم به گناه آلوده نمی شود، انسان بی تقواست و قرآن نیز در سوره معارج 9 صفت برای نمازگزاران ذکر می کند و در پایان می فرماید انسانی که این صفات را نداشته باشد جزو ستم کاران خواهد.
وی افزود: مبانی دینداری و مسیر تربیت را به خوبی درک نکرده ایم، از این تلاش می کنیم تا از قدرت استفاده کنیم در حالیکه دین آمده تا انسان رشدیافته تربیت کند.
انتهای پیام /
مرجع : ایرنا