مداحان نخبگان جامعه و یکی از اقشار تاثیرگذار هستند

خبرگزاری فارس , 25 بهمن 1395 ساعت 13:35

امام جمعه قیدار گفت: مداحان نخبگان جامعه و یکی از اقشار تاثیرگذار در روند امور هستند.


حجت‌الاسلام سید علی موسوی در همایش مداحان شهرستان خدابنده ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: مداحان نقش بسزایی در تبیین و ترویج موضوعات مختلف در جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه مداحان در مناسبت‌های مختلف با مداحی‌های مربوط به اهل بیت (ع) زمینه تبیین زندگی و سیره و سبک زندگی این بزرگواران را فراهم می‌کنند، گفت: اما در این بین باید به این موضوع توجه داشت که مداحی‌ها باید عالمانه باشد و مداحان اهل مطالعه باشند.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه اگر مداحان اشعار خوب را مداحی کنند، مشکلی به وجود نخواهد آمد، تصریح کرد: باید این اشعار را خودمان تشخیص دهیم که آیا ضعیف است یا قوی و اگر ایجاد شبهه کند، نباید گفته شود.
موسوی با تاکید بر اینکه مداحی‌ها باید راهگشای مردم باشد، گفت: مداحان نخبگان جامعه بوده و یکی از اقشار تاثیرگذار هستند و اشعار انتخاب شده توسط آنها موجب این خواهد شد که جوانان راه خود را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مطالبات رهبری باید نقشه راه مداحان باشد، افزود: ایشان مطالب خوبی در این زمینه بیان کرده‌اند و باید از راهکارهای مختلف مطالعات انجام شده و در این راستا گام برداشته شود.


انتهای پیام/


کد مطلب: 31369

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31369/مداحان-نخبگان-جامعه-یکی-اقشار-تاثیرگذار-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir