تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۵
۰
کد مطلب : ۳۱۳۶۹

مداحان نخبگان جامعه و یکی از اقشار تاثیرگذار هستند

حجت‌الاسلام سید علی موسوی در همایش مداحان شهرستان خدابنده ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: مداحان نقش بسزایی در تبیین و ترویج موضوعات مختلف در جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه مداحان در مناسبت‌های مختلف با مداحی‌های مربوط به اهل بیت (ع) زمینه تبیین زندگی و سیره و سبک زندگی این بزرگواران را فراهم می‌کنند، گفت: اما در این بین باید به این موضوع توجه داشت که مداحی‌ها باید عالمانه باشد و مداحان اهل مطالعه باشند.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه اگر مداحان اشعار خوب را مداحی کنند، مشکلی به وجود نخواهد آمد، تصریح کرد: باید این اشعار را خودمان تشخیص دهیم که آیا ضعیف است یا قوی و اگر ایجاد شبهه کند، نباید گفته شود.
موسوی با تاکید بر اینکه مداحی‌ها باید راهگشای مردم باشد، گفت: مداحان نخبگان جامعه بوده و یکی از اقشار تاثیرگذار هستند و اشعار انتخاب شده توسط آنها موجب این خواهد شد که جوانان راه خود را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مطالبات رهبری باید نقشه راه مداحان باشد، افزود: ایشان مطالب خوبی در این زمینه بیان کرده‌اند و باید از راهکارهای مختلف مطالعات انجام شده و در این راستا گام برداشته شود.


انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما