استقبال سعودی ها از زائران ایرانی در فرودگاه مدینه

9 مرداد 1396 ساعت 14:30

مسئولان حج عربستان با سبدهای حاوی گل و خرمای مدینه از زائران ایرانی در فرودگاه مدینه استقبال کردند.


زایران کشورمان که در قالب یک کاروان از استان هرمزگان به سرزمین وحی سفر کردند ؛ در فرودگاه مدینه منوره ؛ مورد استقبال گرم ” محمد عبدالرحمن بیجاوی ” معاون وزیر حج عربستان و شماری از مسئولان و کارگزاران حج این کشور و نیز مدیرانی از بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت قرار گرفتند .
در این مراسم شماری از جوانان عربستانی درحالیکه سبدهای حاوی گل و خرمای محصول مدینه منوره در دست داشتند از زایران ایرانی استقبال کردند و کارگزاران حج کشورمان نیز با اهدای شاخه های گل به زایران ؛ ورود آنان به مدینه النبی (ص) را خوش آمد گفتند.

معاون وزیر حج عربستان : از حضور زایران ایرانی در حج ۹۶ بسیار خرسندیم
معاون وزیر حج عربستان در مراسم استقبال از زایران کشورمان گفت : بنا بر وظیفه ذاتی خود و براساس توصیه مقامات ارشد کشورمان از جمله شخص وزیر حج عربستان ملزم هستیم نهایت تسهیلات را برای همه ضیوف الرحمن بویژه زایران ایرانی فراهم کنیم.
وی افزود : بسیار خرسندیم که باردیگر شاهد حضور زایران ایرانی در مناسک حج هستیم و علاقه مندیم که از زایران ایرانی در عمره مفرده نیز میزبانی کنیم .
به گفته این مقام سعودی ؛ امسال از آغاز ماه محرم الحرام ؛ امکان صدور روادید برای عمره گزاران فراهم خواهد شد و براساس تصمیم دولت عربستان سعودی و وزارت جهانگردی این کشور در موسم عمره بازدید از مناطق تاریخی از جمله منطقه بدر در برنامه زایران نیز گنجانده خواهد شد .
یادآور می شود؛ روز یکشنبه سه کاروان شامل زایران کشورمان از استانهای هرمزگان ؛ همدان و اردبیل از فرودگاههای این استانها به مدینه منوره سفر کردند.
مراسم بدرقه رسمی از زایران ایرانی بیت الله الحرام فردا دوشنبه در فرودگاه امام خمینی (ره) با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و اقایان صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از کارگزاران حج برگزار می شود.


کد مطلب: 31942

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31942/استقبال-سعودی-زائران-ایرانی-فرودگاه-مدینه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir