عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم:
بیان مسائل اعتقادی باید در رأس امور تبلیغی باشد
3 دی 1387 ساعت 7:13
عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: «بیان مسائل اعتقادی و فکر باید مضمون اصلی امور تبلیغی باشد.»
به گزارش خیمه، محمدتقی سبحانی در سومین روز از از همایش علمی کاربردی تبلیغ در جمع مبلغان حوزه علمیه قم، به اهمیت مسائل اعتقادی در منابع دینی و سیره انبیای الهی اشاره کرد و بیان کرد: «این معارف از اموری است که با توجه به گستردگی حوزه معرفتی با برخوردی سطحی کنار گذاشته میشود و تنها در هنگام بروز مشکل مورد استفاده قرا ر میگیرد.»
وی سخن از توحید و خداشناسی را اولین گاه در سیر حرکتی انبیاء در مسائل تبلیغی عنوان کرد و افزود: «ابزار انبیاء برای طرح مسائل اعتقادی تحکیم بنیادهای اصولی و اعتقادی با کمک عقلانیت و فطرت بوده که این دو اصل با ریشههای درونی اساس انسان مطابق است.»
عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، سرلوحه کار تبلیغی را بازشناسی فطرت درونی انسانها عنوان کرد و گفت: «در مجالس گفتوگو و موعظه باید افراد را به تجدید عهد با میثاق درونی خود که ودیعهای الهی است ترغیب کرد.»
سبحانی افزود: «یک مبلغ باید فطرت خاموش و غیر فعال درونی انسان را پیدا کند و آن را بر اساس برهان و حجت و نه زور و تزویر ارتقاء بخشد.»
وی با بیان اینکه «مبلغ باید بر سه محور اساسی موعظه، مجادله و منطق گفتوگو تسلط داشته باشد»، خاطر نشان کرد: «باید فرصتی فراهم کرد تا مخاطب پرسشگر را ترغیب به طرح مسئله و مشکل کند.»
سردار محمد رویانیان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نيز با حضور در این همایش، انتقال موضوع رفتار اجتماعی و رعایت مقررات و انضباط در مجالس مذهبی توسط مبلغان را گام مؤثری در پیشبرد هرچه بهتر اداره امور ترافیکی عنوان کرد.
کد مطلب: 4181
آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/4181/بیان-مسائل-اعتقادی-باید-رأس-امور-تبلیغی-باشد