ويژه‌نامه «شب پنجم» در سايت شهيد آوينی عرضه شد

سايت خبری قرآنی , 14 دی 1387 ساعت 15:01

پايگاه اطلاع‌رسانی شهيد آوينی، ويژه‌نامه «شب پنجم» را كه به عبدالله‌بن‌الحسن(ع) اختصاص دارد، عرضه كرده است.


به گزارش خیمه، فدايت عمو، بزرگ‌مردی كوچك، اشعار شب پنجم، 128 نكته مرثيه‌خوانی، كتابخانه حسينی، مرثيه محرم(صوتی)، يادگاری(والپيپر)، حبيب‌بن مظاهر و حبيب كربلا(شعر) از بخش‌های تشكيل دهنده اين ويژه‌نامه اينترنتی هستند.

در بخش «بزرگ‌مردی كوچك» می‌خوانيم: «روز عاشورا، وقتی ياران امام حسين به شهادت رسيدند و لشگر دشمن از هر سو، امام را محاصره كرد، عبدالله‌بن‌حسن‌بن‌علی(ع) كه كودكی بيش نبود، از خيمه‌ زنان بيرون آمد و به سوی عموی خود، امام حسين(ع) رفت. زينب(س) كه نگرانش بود، خود را به او رساند تا از رفتن كودك جلوگيری كند. اما عبدالله سرسختی نشان داد و گفت: به خدا از عمويم جدا نمی‌شوم.»

«آن‌گاه خود را به عموی خود رساند و به ابجر‌بن‌كعب كه شمشير خود را بلند كرده بود تا بر حسين(ع) فرود آورد، گفت: ای پسر زن ناپاك، عمويم را می‌كشی؟ و دست خود را سپر كرد. شمشير، دست او را قطع كرد و بر زمين انداخت.»

همچنين در بخش «فدايت، عمو» آمده است: «حسن‌بن‌على(ع) چند پسر داشت كه اينها همراه ابا‌عبد‌الله(ع) آمده بودند. يكى از آن‌ها قاسم بود. امام حسن(ع) پسر 10 ساله‏اى دارد كه آخرين پسر آن حضرت(ع) است و اين بچه شايد پدر خود را به ياد نمی‌آورد، چون وقتى كه پدرش از دنيا رفت گويا چند ماهه بوده است و در خانه حسين(ع) بزرگ شد.»

«ابا‌عبد‌الله(ع) به فرزندان امام حسن(ع) خيلى مهربانى مى‏كرد، شايد بيش از آن اندازه كه به پسران خودش مهربانى مى‏كرد، چون آنها يتيم بودند و پدر نداشتند. اين پسر عبد‌الله نام داشت و خيلى به آقا علاقه‏مند بود.»

برای دیدن این ویژه‌نامه اینجا کلیک کنید.


کد مطلب: 4427

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/4427/ويژه-نامه-شب-پنجم-شهيد-آوينی-عرضه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir