به مناسبت سالروز وفات پيامبر(ص)؛

نجف اشرف آماده پذيرايي از زائران شد

4 اسفند 1387 ساعت 11:41

نجف اشرف و بارگاه امير مومنان علي(ع) به مناسبت سالروز وفات پيامبر اسلام (ص)، آماده پذيرايي از زائران از داخل و خارج عراق شده است.


به گزارش خیمه، هرساله در سالروز وفات پيامبر اسلام(ص) جمع زيادي از زائران از داخل و خارج عراق به زيارت مرقد مطهر امام علي(ع ) مي‌روند و بسياري از زائران در عراق پاي پياده عازم نجف اشرف مي شوند.

ائمه اهل بيت عصمت و طهارت(ع) بر زيارت بارگاه اميرمومنان علي(ع) در سالروز وفات پيامبر اسلام(ص) بسيار توصيه کرده اند.

استاندار نجف در بيانيه اي اعلام کرد که به مناسبت سالروز وفات پيامبر اسلام(ص) و حضور خيل زياد زائران در نجف اشرف، روز سه‌شنبه آينده در اين استان تعطيل رسمي است.

اسعد ابوگلل افزود: «به منظور جبران اين تعطيلي و همچنين تعطيلي پيش از آن که به مناسبت اربعين حسيني بود، روز شنبه ادارات دولتي فعال بودند.»

در عراق روزهاي جمعه و شنبه هرهفته تعطيل رسمي است.

وی از جمله تدابير اتخاذ شده براي برگزاري سالم و امن زيارت 28 صفر سالروز وفات پيامبر اسلام(ص) را منع حمل سلاح و ابزارهايي که ممکن است کاربرد خشونت‌آميز داشته باشند، ذکر کرده است.

استاندار نجف تصریح کرد: «خودداري زائران از ذکر شعارهاي سياسي در آيين مبارک و ممانعت از خوردن و آشاميدن مواد غذايي و نوشيدني از هيات‌هاي مذهبي مشکوک و استفاده از راه‌هاي ويژه اي که براي حرکت زائران تدارک ديده شده، از ديگر تدابير اين آيين است.»

کاربرد دستگاه‌هاي ويژه بازرسي و تفتيش زائران و اجراي طرح‌هاي امنيتي به نحوي که بر روند آيين زيارت اثر نگذارد، از ديگر تدابير امنيتي است که استانداري نجف و دستگاه‌هاي امنيتي اين استان تدارک ديده اند.


کد مطلب: 5719

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/5719/نجف-اشرف-آماده-پذيرايي-زائران

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir