تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۴۱
۰
کد مطلب : ۵۷۱۹
به مناسبت سالروز وفات پيامبر(ص)؛

نجف اشرف آماده پذيرايي از زائران شد

نجف اشرف آماده پذيرايي از زائران شد
به گزارش خیمه، هرساله در سالروز وفات پيامبر اسلام(ص) جمع زيادي از زائران از داخل و خارج عراق به زيارت مرقد مطهر امام علي(ع ) مي‌روند و بسياري از زائران در عراق پاي پياده عازم نجف اشرف مي شوند.

ائمه اهل بيت عصمت و طهارت(ع) بر زيارت بارگاه اميرمومنان علي(ع) در سالروز وفات پيامبر اسلام(ص) بسيار توصيه کرده اند.

استاندار نجف در بيانيه اي اعلام کرد که به مناسبت سالروز وفات پيامبر اسلام(ص) و حضور خيل زياد زائران در نجف اشرف، روز سه‌شنبه آينده در اين استان تعطيل رسمي است.

اسعد ابوگلل افزود: «به منظور جبران اين تعطيلي و همچنين تعطيلي پيش از آن که به مناسبت اربعين حسيني بود، روز شنبه ادارات دولتي فعال بودند.»

در عراق روزهاي جمعه و شنبه هرهفته تعطيل رسمي است.

وی از جمله تدابير اتخاذ شده براي برگزاري سالم و امن زيارت 28 صفر سالروز وفات پيامبر اسلام(ص) را منع حمل سلاح و ابزارهايي که ممکن است کاربرد خشونت‌آميز داشته باشند، ذکر کرده است.

استاندار نجف تصریح کرد: «خودداري زائران از ذکر شعارهاي سياسي در آيين مبارک و ممانعت از خوردن و آشاميدن مواد غذايي و نوشيدني از هيات‌هاي مذهبي مشکوک و استفاده از راه‌هاي ويژه اي که براي حرکت زائران تدارک ديده شده، از ديگر تدابير اين آيين است.»

کاربرد دستگاه‌هاي ويژه بازرسي و تفتيش زائران و اجراي طرح‌هاي امنيتي به نحوي که بر روند آيين زيارت اثر نگذارد، از ديگر تدابير امنيتي است که استانداري نجف و دستگاه‌هاي امنيتي اين استان تدارک ديده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما