نسخه ديجيتال «زائر كربلا» بر روي پايگاه حج قرار گرفت

21 اسفند 1387 ساعت 12:19

نسخه ديجيتالي كتاب‌هاي«ادب و آداب زائر» به قلم حسين انصاريان و «زائر كربلا» به نوشته جواد محدثي بر روي پايگاه اطلاع‌رساني حج قرار گرفت.


به گزارش خیمه، مولف كتاب «زائر كربلا» دانستني‌هاي لازم و مفيد، به زباني ساده و صميمي و خودماني درباره زيارت عتبات، تاريخچه چهار شهر مذهبي عراق و حرم امامان و ساير جاهاي ديدني را در قالب اين كتاب آورده است.

حجت‌السلام جواد محدثي در بخش اول اين كتاب با عنوان نجف شهر عشق و ولايت، تاريخچه اين شهر را مورد تاكيد قرار داده و مي نويسد: «نجف اشرف را هر چند از نظر آباداني و امكانات رفاهي عقب نگه داشته اند ولي با همين وضع هم آرزوي ديرين هر شيعه بوده كه روزي توفيق زيارت حرم با صفاي حضرت علي(ع) را در اين شهر پيدا كند.»

وي در در بخش دوم با عنوان كربلا سرزمين عشق و ايثار تصريح مي كند: «يكي از بزرگ ترين حوادث تاريخي و حماسه هاي خونين در اين سرزمين اتفاق افتاده كه هم دل را مي سوزاند و هم اشك را جاري مي كند.»

كاظمين، بارگاه دو امام مظلوم و سامرا، ديار غربت و مظلوميت دو بخش پاياني اين كتاب هستند كه سابقه تاريخي و اماكن تاريخي اين دو شهر بيان شده است.

كتاب «زائر كربلا» در 60 صفحه به همت حوزه نمايندگي ولي‌فقيه درامور حج و زيارت به قيمت 450 تومان به چاپ رسيده است.

مولف كتاب "ادب و آداب زائر" نیز در مقدمه اين كتاب با اشاره به اينكه «زائر بيت الله الحرام علاوه بر انجام مناسك فقهي، بايد با ادب و آداب تربيتي، اخلاقي و معنوي همراه شود تا قبول حريم صاحب خانه شود»، مي نويسد: «برخي زائران احتمالا به جهت ناآگاهي يا توجيه نشدن پيش از سفر، ادب و آداب اين سفر بي نظير را رعايت نمي كنند در انديشه نوشتن رساله اي مختصر در اين زمينه برآمدم كه با تكيه بر آيات قرآن و روايات معتبر تنظيم شده و در سفر حج و عمره براي زائران كاربرد معنوي خواهد داشت.»

حجت‌السلام حسین انصاريان در ادامه با اشاره به اينكه «توفيق زيارت كعبه مشرفه توفيقي خاص و عنايتي ويژه از سوي خداوند است كه نصيب بنده مومن مي شود»، می افزاید: «زائر از بركت اين سفر به ثواب عظيم و پاداش فراواني مي رسد كه در ديگر سفرها چنين ثواب و پاداشي براي او ميسرنيست.»

در اين كتاب مسائلي چون خوشرفتاري با همراهان، پرهيز از هدر دادن وقت، رعايت حقوق متعارف، كوشش براي يافتن دوستان جديد و ... مورد بررسي قرار گرفته است.

كتاب «ادب و آداب زيارت» در 95 صفحه به همت حوزه نمايندگي ولي فقيه درامور حج و زيارت به قيمت 600 تومان به بازار عرضه شده است.


کد مطلب: 5982

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/5982/نسخه-ديجيتال-زائر-كربلا-روي-پايگاه-حج-قرار-گرفت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir