قائم مقام امور مدارس حوزه علمیه قم:

طلاب کسب دانش را با محبت اهل بیت(ع) همراه کنند

27 آبان 1386 ساعت 16:34

قائم مقام امور مدارس حوزه علمیه قم گفت: طلبه موفق کسی است که کسب دانش را با محبت اهل بیت(ع) و حضور در مجالس آنان همراه کند.


به گزارش خیمه، قائم مقام امور مدارس حوزه علمیه قم در جمع طلاب  مدرسه علمیه رضویه، توجه بیشتر به نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را ضروری عنوان کرد و افزود: استفاده بیشتر از محتوای غنی این دو کتاب ارزشمند در دستور کار مسئولان قرار گرفته است و به زودی طرح جامعی در این زمینه تدوین خواهد شد. 

حجت الاسلام مقدمی در ادامه از بازنگری شیوه پذیرش در حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: در طرح جدید، ویژگی های اخلاقی و گرایش های فکری متقاضیان مورد توجه قرار گرفته و تحقیق بیشتری در این زمینه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه با تحصیل طلاب در دانشگاه مخالف نیست اظهار داشت: در دانشگاه ها نیز مانند حوزه سعی بر این است که دانش پژوه تنها در یک نظام آموزشی درس بخواند تا به بالندگی کافی و لازم برسد.

وی افزود: امثال شهید بهشتی و دکتر مفتح، ابتدا در دروس حوزوی صاحب نظر شدند  و بعداز نزدیکی فکری به ائمه اطهار و سعی بر انجام اصول فکری آنان به دروس دانشگاهی پرداختند.

حجت‌الاسلام مقدمی ادامه داد: دانشگاه ها مدارک حوزه را به صورت رسمی قبول دارند و به همین دلیل ادامه تحصیل حوزویان در دانشگاه ها به سهولت امکان پذیر است.

وی با اشاره به نظام ارزشیابی در حوزه‌های علمیه یادآور شد: نمره نمی تواند ملاک خوبی برای ارزشیابی تحصیلی باشد  و اصل ارزشیابی ارادت به ائمه و پیمودن راهی جهت نزدیکی به آنان است .
قائم مقام امور مدارس حوزه علمیه قم، از افراط و تفریط در سال های نخست تحصیل در حوزه انتقاد کرد و افزود: طلبه موفق کسی است که کسب دانش را با محبت اهل بیت(ع) و حضور در مجالس آنان همراه کند.

بنابر گزارش مرکز خبر حوزه، وی در پایان یادآور شد، گزارش بازدید مسئولان مدیریت مدارس از مدارس علمیه، همراه با نقطه نظرات و پیشنهادهایی طلاب در اختیار مدیر حوزه علمیه قم قرار خواهد گرفت تا در تصمیم گیرهای آینده از آن استفاده شود.


کد مطلب: 66

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/66/طلاب-کسب-دانش-محبت-اهل-بیت-ع-همراه-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir