تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۳۴
۰
کد مطلب : ۶۶
قائم مقام امور مدارس حوزه علمیه قم:

طلاب کسب دانش را با محبت اهل بیت(ع) همراه کنند

طلاب کسب دانش را با محبت اهل بیت(ع) همراه کنند
به گزارش خیمه، قائم مقام امور مدارس حوزه علمیه قم در جمع طلاب  مدرسه علمیه رضویه، توجه بیشتر به نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را ضروری عنوان کرد و افزود: استفاده بیشتر از محتوای غنی این دو کتاب ارزشمند در دستور کار مسئولان قرار گرفته است و به زودی طرح جامعی در این زمینه تدوین خواهد شد. 

حجت الاسلام مقدمی در ادامه از بازنگری شیوه پذیرش در حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: در طرح جدید، ویژگی های اخلاقی و گرایش های فکری متقاضیان مورد توجه قرار گرفته و تحقیق بیشتری در این زمینه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه با تحصیل طلاب در دانشگاه مخالف نیست اظهار داشت: در دانشگاه ها نیز مانند حوزه سعی بر این است که دانش پژوه تنها در یک نظام آموزشی درس بخواند تا به بالندگی کافی و لازم برسد.

وی افزود: امثال شهید بهشتی و دکتر مفتح، ابتدا در دروس حوزوی صاحب نظر شدند  و بعداز نزدیکی فکری به ائمه اطهار و سعی بر انجام اصول فکری آنان به دروس دانشگاهی پرداختند.

حجت‌الاسلام مقدمی ادامه داد: دانشگاه ها مدارک حوزه را به صورت رسمی قبول دارند و به همین دلیل ادامه تحصیل حوزویان در دانشگاه ها به سهولت امکان پذیر است.

وی با اشاره به نظام ارزشیابی در حوزه‌های علمیه یادآور شد: نمره نمی تواند ملاک خوبی برای ارزشیابی تحصیلی باشد  و اصل ارزشیابی ارادت به ائمه و پیمودن راهی جهت نزدیکی به آنان است .
قائم مقام امور مدارس حوزه علمیه قم، از افراط و تفریط در سال های نخست تحصیل در حوزه انتقاد کرد و افزود: طلبه موفق کسی است که کسب دانش را با محبت اهل بیت(ع) و حضور در مجالس آنان همراه کند.

بنابر گزارش مرکز خبر حوزه، وی در پایان یادآور شد، گزارش بازدید مسئولان مدیریت مدارس از مدارس علمیه، همراه با نقطه نظرات و پیشنهادهایی طلاب در اختیار مدیر حوزه علمیه قم قرار خواهد گرفت تا در تصمیم گیرهای آینده از آن استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما