آغاز همايش گفت‌وگوی اديان در اتريش

ایکنا، الشرق الاوسط , 24 تير 1388 ساعت 15:38

جهان-خیمه:همايش بين‌المللی گفت‌وگوی اديان، با حضور رهبران اديان، انديشمندان و شخصيت‌های سياسی جهان از عصر ۲۲ تيرماه به همت انجمن جهانی اسلام در كاخ «هوفبورگ»، كاخ رياست جمهوری اتريش، در شهر «وين» پايتخت اين كشور آغاز به‌كار كرد.


به گزارش روزنامه لندنی «الشرق الأوسط»، اين همايش بين‌المللی در ادامه نشست‌های گفت‌وگوی اديان در شهرهای مادريد و نيويورك و به ابتكار «عبدالله بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان برگزار می‌شود.

«عبدالله بن عبدالمحسن التركی» دبيركل انجمن جهانی اسلام طی سخنرانی خود در افتتاحيه اين همايش شش روزه گفت: ديدارها و نشست‌های مشترك رهبران اديان، باعث تحقق صلح، عدالت و همبستگی در جهان و كاهش درگيری‌ها، نفرت‌ و تنش ميان پيروان اديان مختلف می‌شود.

وی به بيانيه پايانی نشست گفت‌وگوی اديان مادريد در سال گذشته ميلادی اشاره كرد و افزود: شركت‌كنندگان در بيانيه پايانی اين نشست، بر تقويت گفت‌وگوی هدفمند و ثمربخش ميان اديان و تمدن‌ها و تبيين معيارها و ارزش‌های انسانی مشترك اديان و فرهنگ‌های مختلف جهان تأكيد كردند و مبارزه با نظريه‌های بی‌پايه مبنی بر وجود اختلاف و درگيری ميان فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را خواستار شدند.

عبدالله التركی در ادامه سخنان خود، بيانيه نشست مادريد را آيين‌نامه مهمی در زمينه گفت‌وگوی معاصر ميان پيروان اديان دانست و گفت: در اين بيانيه‌، راه‌كارهای مهمی در زمينه حل مشكلات و چالش‌های امروز جوامع انسانی ارائه شده است.

وی در پايان گفت: انجمن جهانی اسلام، برنامه‌های خود در زمينه تقويت گفت‌وگو و همكاری ميان پيروان اديان را از طريق كميته‌های تخصصی و در نشست‌ها و همايش‌های مختلف ادامه خواهد دارد و از هيچ كوششی در زمينه تحقق صلح، عدالت، تسامح و هم‌زيستی مسالمت‌آميز در جهان دريغ نخواهد كرد.


کد مطلب: 7521

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7521/آغاز-همايش-گفت-وگوی-اديان-اتريش

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir