تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۳۸
۰
کد مطلب : ۷۵۲۱

آغاز همايش گفت‌وگوی اديان در اتريش

آغاز همايش گفت‌وگوی اديان در اتريش
به گزارش روزنامه لندنی «الشرق الأوسط»، اين همايش بين‌المللی در ادامه نشست‌های گفت‌وگوی اديان در شهرهای مادريد و نيويورك و به ابتكار «عبدالله بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان برگزار می‌شود.

«عبدالله بن عبدالمحسن التركی» دبيركل انجمن جهانی اسلام طی سخنرانی خود در افتتاحيه اين همايش شش روزه گفت: ديدارها و نشست‌های مشترك رهبران اديان، باعث تحقق صلح، عدالت و همبستگی در جهان و كاهش درگيری‌ها، نفرت‌ و تنش ميان پيروان اديان مختلف می‌شود.

وی به بيانيه پايانی نشست گفت‌وگوی اديان مادريد در سال گذشته ميلادی اشاره كرد و افزود: شركت‌كنندگان در بيانيه پايانی اين نشست، بر تقويت گفت‌وگوی هدفمند و ثمربخش ميان اديان و تمدن‌ها و تبيين معيارها و ارزش‌های انسانی مشترك اديان و فرهنگ‌های مختلف جهان تأكيد كردند و مبارزه با نظريه‌های بی‌پايه مبنی بر وجود اختلاف و درگيری ميان فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را خواستار شدند.

عبدالله التركی در ادامه سخنان خود، بيانيه نشست مادريد را آيين‌نامه مهمی در زمينه گفت‌وگوی معاصر ميان پيروان اديان دانست و گفت: در اين بيانيه‌، راه‌كارهای مهمی در زمينه حل مشكلات و چالش‌های امروز جوامع انسانی ارائه شده است.

وی در پايان گفت: انجمن جهانی اسلام، برنامه‌های خود در زمينه تقويت گفت‌وگو و همكاری ميان پيروان اديان را از طريق كميته‌های تخصصی و در نشست‌ها و همايش‌های مختلف ادامه خواهد دارد و از هيچ كوششی در زمينه تحقق صلح، عدالت، تسامح و هم‌زيستی مسالمت‌آميز در جهان دريغ نخواهد كرد.
مرجع : ایکنا، الشرق الاوسط
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما