نود درصد از مسووليت‌هاي سازمان حج و زيارت قابل واگذاري است

خبرگزاری ميراث فرهنگی , 1 مرداد 1388 ساعت 18:58

اماکن زیارتی: عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي مسئوليت‌هاي سازمان حج را در برگزاري سفرهاي زيارتي تا نود درصد قابل واگذاري دانست.


مجید نصیرپور با اشاره به جلسه برگزار شده ميان مديران سازمان حج و زيارت با هيات مديره انجمن دفاتر مسافرتي و تورهاي زيارتي و نمايندگان مجلس، بیان کرد که جلسه با مراجعه افرادي كه در موضوع كاروان‌هاي عتبات عاليات درگير بودند و پيرو سوالي كه توسط آقاي فرهنگي و بنده از رئيس سازمان حج و مدير شركت شمسا پرسيده شده بود؛ تشكيل شد.

وی عمده مطالب مطرح شده در جلسه را پيرامون نوع تعامل سازمان حج و زيارت با كارگزاران زيارتي عنوان کرد که قرار شد براي بهبود وضعيت و ارتقاي سطح همكاري بخش خصوصي، كميته‌اي تشكيل و بطور مرتب جلسات را برگزار كند تا راهكار مناسبي براي تعامل دولت و بخش خصوصي در حوزه سفرهاي عتبات انديشيده شود.

به گفته اين عضو كميسيون اجتماعي، سازمان حج و زيارت تجديدنظر در رابطه با بخش خصوصي را پذيرفته و قرار است كميته تشكيل و نشست‌هاي آن برگزار شود.

نصیرپور موضوع جلسه اول را كلي و كلان عنوان کرد که  اجرائي كردن آن در جزئيات به جلسات بعدي موكول شد.

وی در پاسخ به سوالی مبني بر اينكه فعالان بخش خصوصي معتقدند كه سازمان حج و زيارت در تشكيل كميته تعلل و وقت كشي مي‌كند،بیان کرد که نشست اخير اولين جلسه بوده و جلسه بعد پس از پايان تعطيلات مجلس برگزار خواهد شد؛ ازسوي ديگر در مدت كوتاهي كه مجلس در اين پرونده وارد شده؛ وقت كشي نديده‌ايم و شايد اين تفكر به پيشينه رابطه سازمان حج و زيارت با بخش خصوصي برمي‌گردد كه من اطلاعي از آن ندارم.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي تصریح کرد که مجلس به شدت قائل به حقوق بخش خصوصي است و معتقديم سازمان حج و زيارت در برگزاري سفرهاي زيارتي، بايد هرآنچه كه به مسائل شرعي و فقهي مربوط مي‌شود را در برنامه هاي مدون و با نظارت جدي اعمال كند و اجرا و ارائه خدمات سفري را به بخش خصوصي واگذار كند.»

نصيرپور مسئوليت‌هاي سازمان حج در برگزاري سفرهاي زيارتي را تا نود درصد مسائل قابل واگذاري دانست و از آمادگی سازمان حج و زيارت  براي اين مقدار واگذاري خبر داد.

وي بیان کرد که اگر در اين جلسات پاسخي براي سوالات خود دريافت نكنيم و موضوع مطروحه منتج به نتيجه نشود، قطعا موضوع را به عنوان سوال از وزير در صحن علني مجلس مطرح مي كنيم.


کد مطلب: 7602

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7602/نود-درصد-مسووليت-هاي-سازمان-حج-زيارت-قابل-واگذاري

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir