تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۵۸
۰
کد مطلب : ۷۶۰۲

نود درصد از مسووليت‌هاي سازمان حج و زيارت قابل واگذاري است

نود درصد از مسووليت‌هاي سازمان حج و زيارت قابل واگذاري است
مجید نصیرپور با اشاره به جلسه برگزار شده ميان مديران سازمان حج و زيارت با هيات مديره انجمن دفاتر مسافرتي و تورهاي زيارتي و نمايندگان مجلس، بیان کرد که جلسه با مراجعه افرادي كه در موضوع كاروان‌هاي عتبات عاليات درگير بودند و پيرو سوالي كه توسط آقاي فرهنگي و بنده از رئيس سازمان حج و مدير شركت شمسا پرسيده شده بود؛ تشكيل شد.

وی عمده مطالب مطرح شده در جلسه را پيرامون نوع تعامل سازمان حج و زيارت با كارگزاران زيارتي عنوان کرد که قرار شد براي بهبود وضعيت و ارتقاي سطح همكاري بخش خصوصي، كميته‌اي تشكيل و بطور مرتب جلسات را برگزار كند تا راهكار مناسبي براي تعامل دولت و بخش خصوصي در حوزه سفرهاي عتبات انديشيده شود.

به گفته اين عضو كميسيون اجتماعي، سازمان حج و زيارت تجديدنظر در رابطه با بخش خصوصي را پذيرفته و قرار است كميته تشكيل و نشست‌هاي آن برگزار شود.

نصیرپور موضوع جلسه اول را كلي و كلان عنوان کرد که  اجرائي كردن آن در جزئيات به جلسات بعدي موكول شد.

وی در پاسخ به سوالی مبني بر اينكه فعالان بخش خصوصي معتقدند كه سازمان حج و زيارت در تشكيل كميته تعلل و وقت كشي مي‌كند،بیان کرد که نشست اخير اولين جلسه بوده و جلسه بعد پس از پايان تعطيلات مجلس برگزار خواهد شد؛ ازسوي ديگر در مدت كوتاهي كه مجلس در اين پرونده وارد شده؛ وقت كشي نديده‌ايم و شايد اين تفكر به پيشينه رابطه سازمان حج و زيارت با بخش خصوصي برمي‌گردد كه من اطلاعي از آن ندارم.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي تصریح کرد که مجلس به شدت قائل به حقوق بخش خصوصي است و معتقديم سازمان حج و زيارت در برگزاري سفرهاي زيارتي، بايد هرآنچه كه به مسائل شرعي و فقهي مربوط مي‌شود را در برنامه هاي مدون و با نظارت جدي اعمال كند و اجرا و ارائه خدمات سفري را به بخش خصوصي واگذار كند.»

نصيرپور مسئوليت‌هاي سازمان حج در برگزاري سفرهاي زيارتي را تا نود درصد مسائل قابل واگذاري دانست و از آمادگی سازمان حج و زيارت  براي اين مقدار واگذاري خبر داد.

وي بیان کرد که اگر در اين جلسات پاسخي براي سوالات خود دريافت نكنيم و موضوع مطروحه منتج به نتيجه نشود، قطعا موضوع را به عنوان سوال از وزير در صحن علني مجلس مطرح مي كنيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما