فرمانده انتظامی فارس خبر داد؛

بر خورد نيروی انتظامی با بدعت‌های در مراسم عزاداری محرم

15 دی 1386 ساعت 20:00

فرمانده انتظامی فارس از برخورد نيروی انتظامی با خرافات و بدعت‌ها در عزاداری های ایام ماه محرم خبر داد.


به گزارش خیمه، فرمانده انتظامی فارس گفت: نيروی انتظامی با خرافات و بدعت‌ها در انجام عزاداری ايام محرم كه با ارزش‌های الهی و دينی مغايرت داشته باشند، برخورد می کند.

سردار «علی مؤيدی» فرمانده انتظامی استان فارس در جلسه تعامل هيئات مذهبی شيراز با اشاره به اين مطلب افزود: برخی از خرافات و بدعت‌ها جايگزين ارزش‌ها و معنويات شده است و ما با قمه‌زنی و مسائلی كه با ارزش‌های الهی و دينی مغايرت داشته باشد، برخورد می‌كنيم.

وی تصريح كرد: هيئات مذهبی بازوی توانمند اسلام و نظام الهی هستند كه در تمام صحنه‌ها از بهترين افراد ارزشی در جامعه محسوب می‌شوند و امروز فلسفه عاشورا نيز بايد به دست آنها در جامعه اسلامی تداوم پيدا كند.

مؤيدی با اشاره به اينكه به‌وسيله اين عزاداری‌ها می توان با مسائل و معضلات اجتماعی جامعه امروز مبارزه كرد، گفت: در بحث امنيت نيز ما آمادگی لازم را از هر حيث داريم و با افراد مزاحم و دست‌فروشانی كه اقدام به سد معبر در مسير هيأت‌ها می‌كنند، برخورد خواهد شد.

بنابرگزارش پايگاه اطلاع‌رسانی پليس، در ادامه اين مراسم «زمرديان» رئيس شورای‌عالی هيئات مذهبی شيراز با گفت: شورای‌عالی هيئات كه بيش از 50 سال قدمت دارد از اول تحت نظارت ولی‌فقيه بوده و تا امروز هم تداوم دارد از نيروی انتظامی نيز انتظار داريم كه ما را مورد حمايت خود قرار دهند و هيئات هم متعهد می‌شوند كه به دستورات نيروی انتظامی توجه كنند.


کد مطلب: 860

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/860/خورد-نيروی-انتظامی-بدعت-های-مراسم-عزاداری-محرم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir